Världens snabbaste falsskärare, FalsCutter är här!

Världens snabbaste falsskärare, FalsCutter är här!

I september lanserade Uveco en ny falsskärare som fick namnet FalsCutter. Den är starkare, snabbare och mer effektiv än de som redan finns på marknaden, dessutom är den sladdlös och väger bara 2,8 kg vilket gör den lätt att ta med sig. Denna FalsCutter kommer att underlätta för många bygg- och ventilationsplåtslagare där ute och finns redan nu i lager i flera av Bevegos butiker runt om i landet.

Uveco är på en spännande resa
Uveco är en ledande grossist inom professionella verktyg för plåtslagare och ägs idag av Bergman & Beving. Uveco är en heltäckande distributör som erbjuder ett komplett sortiment som innefattar alla verktyg en plåtslagare behöver för att utföra ett professionellt arbete, och göra deras vardag så smidig som möjligt. Per Johnsson är sedan början av 2019 VD på företaget och har nu startat en resa för att expandera och utveckla Uveco till nästa nivå.

“Vi på Uveco har en unik position i en nischad bransch där vi erbjuder ett komplett sortiment med verktyg och andra produkter för proffs. Vi håller just nu på att lansera en ny hemsida som skall underlätta för både butikspersonal och slutkunder att hitta rätt verktyg för jobbet, parallellt har vi utvecklat en ny passande grafisk profil och vi kommer att öka frekvensen på våra marknadsaktiviteter för att nå fler plåtslagare och stärka vår position ytterligare. Vi är på en spännande resa där vi har fokus på det som skapar värde för våra kunder.” säger Per.

En helt ny falsskärare är lanserad
Uveco har även uppdaterat sitt sortiment och lanserat flera nya produkter, som till exempel den innovativa FalsCuttern som de tagit fram under eget varumärke. Den nya FalsCuttern är en tillsats som monteras på en vanlig batteridriven borrmaskin och som är avsedd för att demontera dubbelfalsad plåt.

FalsCuttern är framför allt användbar när gamla plåttak ska rivas, men det går precis lika bra att använda verktyget för att klippa bort plåt på mindre ytor som till exempel på huvar, skorstenar och takfönster. Denna tillsatsen är extremt stark och effektiv, och klipper plåt på ett mycket snabbare och smidigare sätt än jämförbara verktyg på marknaden.

“Jag vågar påstå att detta är den snabbaste falsskäraren i världen, den klarar av att klippa 30 meter plåt per minut och tid är pengar. Idag använder man andra verktyg för att demontera ett gammalt tak, denna kommer med stor sannolikhet att vara ett fint komplement. Att den dessutom bara väger 2,8 kg gör det enkelt att ta med sig och använda verktyget. Jag har hört många säga att det är lätt att klippa av elsladden av misstag på de traditionella maskinerna, det problemet elimineras med denna enhet.” säger Per.

Eftersom att FalsCuttern används tillsammans med en batteridriven borrmaskin blir hela verktyget portabelt och mycket smidigt att arbeta med. Som rekommendation bör en kraftfull borrmaskin på minst 18 volt användas med tillsatsen. Falscuttern är konstruerad för att klara av att skära upp till 9 mm tjock plåt, med en falshöjd på 13,5 mm. Dessa mått måste respekteras för att borrmaskinen inte ska ta skada av verktyget som är urstarkt.

FalsCuttern har en otroligt lång livslängd om man använder den korrekt. Dessutom är skärtrissorna vändbara vilket gör att du kan vända de när skärtrissorna känns utslitna, och det finns också reservdelar till tillsatsen om något skulle hända.

FalsCutter i lager i flera filialer
Uveco är en av Bevegos leverantörer av verktyg avsedda för bygg- och ventilationsplåtslagare. Den nya FalsCuttern är en produkt som Bevego ser stort värde i att erbjuda sina kunder, och Carola Lundin som är produktansvarig inom byggplåt tror att detta verktyg kommer att underlätta vardagen för många plåtslagare. Bevego lagerhåller redan nu FalsCuttern på flera filialer för att kunderna ska slippa leveranstider och istället kunna börja använda verktyget direkt.

“Flera av våra produkter kräver att man ser hur de används och fungerar i verkligheten för att förstå dess storhet. Därför är det viktigt för oss att komma ut och visa upp vårt sortiment, på till exempel mässor och utbildningar. Just nu har vi fokus på att få ut mer kunskap, både jag själv och Uveco som bolag strävar alltid efter att bli lite bättre imorgon än vad vi var igår.” avslutar Per.

Om du vill veta mer om den nya FalsCuttern från Uveco, eller någon annat verktyg som underlättar plåtslagarnas vardag är du varmt välkommen att kontakta någon av Bevegos säljare så berättar de mer!