Bevegos stora satsning i Bromma slår upp dörrarna

Bevegos stora satsning i Bromma slår upp dörrarna

Måndagen den 15 februari invigdes Bevegos nya filial i Bromma. Den helt toppmoderna anläggningen är ett samarbete mellan Bevego, Dahl och Optimera som alla tre ägs av koncernen Saint-Gobain. Under fem år har planeringen pågått, och med detta breda utbud under ett och samma tak kan kundservicen nu höjas till nästa nivå.

Bevego flyttar sin filial från Voltavägen 9 till Bryggerivägen 11, men denna förändringen betyder mer än en geografisk förflyttning på 300 meter. Nya fräscha lokaler blir ett stort lyft och med både Dahl och Optimera under samma tak kan Bevego öka servicenivån till kunderna. Jonas Ekholm som är regionchef på Bevego i Mälardalen är övertygad om att denna förändring blir mycket positiv för kunderna.

“Det känns jätteroligt att få flytta in i nya lokaler, det är verkligen ett lyft. Genom att uppgradera vår butik visar vi att Bevego satsar på Bromma och på våra kunder. Det är roligt att personalen får en ny och fräsch arbetsmiljö, och att få ge våra kunder upplevelsen av en modern butik. Vi har bland annat varit i behov av plats att exponera våra produkter på. Nu får vi bra med ytor för att visa upp vårt sortiment och guida våra kunder på ett bättre sätt.” säger Jonas.

Från och med 15 februari är nya filialen i Bromma öppen.

Huvudkontor tillsammans med tre butiker
Denna nya anläggning i Bromma är ett stort projekt som Bevego, Optimera och Dahl genomfört tillsammans. Planeringen startade för ca fem år sedan då Dahls och Optimeras filialer i Bromma låg på Karlsbodavägen, i den norra delen av Bromma. Där delade de även lokaler med Dahls huvudkontor. Verksamheterna på Karlsbodavägen och Bevego på Voltavägen började alla att se sig om efter nya lokaler i Bromma.

Då togs ett beslut om att tillsammans genomföra en flytt till nya gemensamma lokaler. För koncernen Saint-Gobain finns tydliga synergier med att ha sina bolag samlade under ett tak, och detta arbetssätt har tidigare visat positiva effekter för kunder och personal. I Halmstad samverkar alla tre filialer under ett och samma tak, detta har vi skrivit om i BevegoNytt tidigare, och du kan läsa reportaget här.

Här står den nya stora satsningen färdig.

Här får kunderna nära till allt
Dahl är Sveriges ledande VVS-grossist och verksamheten innefattar även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Optimera riktar sig istället till byggbranschen och är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor.

“Det är flera av våra kunder som även handlar hos Dahl eller hos Optimera, och för dem blir det bekvämt och effektivt att få tillgång till allt under samma tak. Att Dahls och Optimeras kunder får nära till oss kan också innebära att fler upptäcker vårt utbud vilket såklart skulle vara roligt. Vi kommer kunna hjälpa varandras kunder och ge dem ännu bättre service än om butikerna varit placerade på varsitt håll.” säger Jonas.

Inflytt har skett och lagerhyllorna börjar fyllas på.

Ett projekt på totalt 20 000 kvm.
Arkitekt för projektet som placeras på fastighet Gjutmästaren 8 i Bromma är Eppens Arkitektur AB. Byggnaden är på 4 våningar om totalt 20 000 kvm. Plan 1 består av de tre butikslokalerna för Bevego, Dahl och Optimera samt lagerytor, medan våning 2-4 rymmer kontorsmiljöer för Dahl. Det är In3prenör AB som bygger för fastighetsbolaget Sagax.

“Det blir som att vi får ny energi av att flytta in i dessa fina lokaler och vi har höga ambitioner, framför allt när det kommer till service. Vi satsar bland annat på upphämtningen av varor där kunder kan beställa på nätet eller på telefon, sedan är det bara att svänga förbi och hämta upp varorna. Det är en service som våra kunder verkligen uppskattar. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med att handla hos oss, att de får produkter av bästa kvalitet och den bästa servicen.“ avslutar Jonas.

Eftersom att vi har en rådande pandemi i Sverige hade filialen i Bromma ingen invigning i måndags vid öppningen, men butiken är nu öppen med ordinarie öppettider. Vi håller oss självklart till de regler som gäller och vidtar åtgärder för att minska spridningen av Covid-19. Du är varmt välkommen förbi för att kolla in den fina butiken!