Nya Boråsfilialen.

Premiär för ny butik och entré i Älvsjö och ny filial i Borås.

Bevegos filial i Älvsjö öppnades för 10 år sedan och har nu fått ett lyft med en efterlängtad ny butik och ny entré, placerad ca 60 meter till vänster om den gamla.

Heikki Pihlajamäki, platschef för filialen är glad över förändringarna och förklarar att det blir en trevligare atmosfär för kunderna som nu slipper vistas i det kalla höglagret. Istället kommer kunderna få sina produkter plockade åt sig och kan själva vänta i den nya fina kundmottagningen. Andra fördelar omvandlingen medför är bättre parkeringsmöjligheter för personalen och lättare att hitta. "Det blir en bra uppfräschning för både kunder och personal" avslutar Heikki. Öppettiderna för filialen är precis som tidigare måndag - torsdag 06:00-16:00 och fredag 06:00-15:00.

Älvsjös nya entré.

Även i Borås har det skett stora förändringar. Där öppnar idag nya fililen på Sandlidsgatan efter en flytt från gamla adressen på Rosendalsgatan. Nya lokalen har en total yta på ca 2600 kvm och rymmer bland annat en butik på ca 350 kvm, varmlager på ca 1500 kvm och kallager på ca 500 kvm. Nyöppnade filialen har precis som den gamla öppet måndag - fredag 07.00-16.00.

Borås nya lager.

Borås nya butik.