Nya lokaler för Bevego i Uppsala möjliggör efterlängtad utveckling

Nya lokaler för Bevego i Uppsala möjliggör efterlängtad utveckling

Den 1 juni slogs dörrarna upp till de sprillans nya lokalerna på Kastgatan 4 i Uppsala. Här har Bevegofilialen mycket plats att expandera sin verksamhet på, och erbjuda kunderna ett större sortiment. Arbetsmiljön får ett rejält lyft och medarbetarna är ivriga att hjälpa kunderna i den nya och fräscha butiken.

“Jag hoppas verkligen det!” utbrister Lars-Åke Jansson på frågan om kunderna kommer hitta till Bevegos nya lokaler i Uppsala. “De nya lokalerna ligger bra till och det är enkelt att ta sig hit med bil från flera håll, kommer du från motorvägen är det bara 2 minuter från avfarten. De nya lokalerna är väldigt fina och fräscha, jag tror att kunderna gärna vill besöka vår nya filial.”

Bevego har funnits i Uppsala sedan 2001 och är väl etablerade i staden. Nu satsar filialen på att utvecklas ytterligare och den 1 juni öppnades dörrarna till helt nya lokaler. 3000 nybyggda kvadratmeter ligger på Kastgatan 4, fyra kilometer från de tidigare lokalerna. Detta är en mycket efterlängtad flytt och medarbetarna ser många fördelar med de nya lokalerna.

“Vi har pratat länge om att vi behöver utveckla och förbättra våra lokaler här i Uppsala, vi har letat efter mark och rätt partner som kan bygga för oss. I höstas påbörjades byggnationen och nu har vi äntligen flyttat in. Vi har sett fram emot denna flytten otroligt mycket, det blir ett sådant lyft för både medarbetare och kunder.” säger Jonas Ekholm, regionchef Mälardalen.

Eftersom att lokalen byggs specifikt för Bevego anpassas den till fullo efter de behov som finns i verksamheten. Den nya butiken blir på 600 kvm där även nya fräscha kontor kommer rymmas, och den nya lagerytan blir på 2400 kvm. En av de största förändringarna är att allt material nu kommer lagerhållas inomhus.

“Det blir riktigt skönt att ha hela vårt lager inomhus! Det skapar en bättre arbetsmiljö för alla medarbetare och det kommer vara mycket renare och fräschare, vilket såklart även är bättre för våra produkter. Nu har vi 9 meter i takhöjd för lagerhållning, jämfört med tidigare 5 meter. Det gör att vi kan ha ett betydligt större sortiment i lager och erbjuda våra kunder ett bredare utbud och snabbare leveranser.” säger Jonas.

År 2001 var Lars-Åke Jansson med och startade filialen i Uppsala som platschef. Han arbetade länge som både innesäljare och platschef men valde sedan att fokusera på sin roll som säljare för att hinna med att ta hand om kunderna på bästa sätt. Idag ser han fram emot butikens fortsatta expansion och att erbjuda kunderna ett större utbud.

“Förutom att vi får nya fräscha lokaler där vi alla kommer trivas ännu bättre blir den största förändringen att vi får ett lager med större kapacitet. Tidigare har det gått ett par bilar i veckan ner till Stockholm för att hämta material till våra kunder här i Uppsala. Nu kommer vi att fylla upp vårt eget lager för att hålla ännu högre service till kunderna.” säger Lars-Åke.

“Uppsala är Sveriges fjärde största stad och vi tror verkligen på utvecklingen här. Det gynnar staden att företag som vårt satsar här och det känns som helt rätt plats att expandera på, behovet av våra produkter växer i takt med att staden växer. Denna satsning är också väldigt positiv för våra medarbetare, vi ser alla fram emot att få en arbetsplats som är bättre anpassad, ny och fräsch. Det blir verkligen ett lyft!” säger Jonas.