Fokus på skärskydd i nytt sortiment med handskar

Fokus på skärskydd i nytt sortiment med handskar

Att ta in ett nytt sortiment i butikerna är en process i flera steg. Just nu utvecklar Bevego sitt sortiment med handskar, och sedan ett par veckor tillbaka hittar du varumärket Hanvo® Bestgrip på flera filialer. Nu inleds en period då handskarna från Hanvo® Bestgrip ska testas och utvärderas av kunderna. Det nya sortimentet innefattar handskar med skärskydd och montagehandskar.

Egen tillverkning och välkända varumärken
Soft Touch AB är ett familjeföretag med rötter i företaget Skandinaviska Råvaror som bildades år 1913. De har lång erfarenhet av internationell handel och utveckling av handskar. Deras stora fokus på hög service och ett personligt bemötande har gjort dem ledande inom handskar. Soft Touch AB har sitt huvudkontor i Partille utanför Göteborg där de också har sitt lager på 6000 kvm. Företaget finns även i Kina, Malaysia och i Pakistan där de har en egen fabrik. Utöver egen tillverkning har de flera välkända varumärken i sitt sortiment som till exempel Hanvo® Bestgrip.

“Det är alltid roligt att inleda nya samarbeten för att utveckla vårt sortiment och hela tiden erbjuda våra kunder det bästa på marknaden. Hanvo® Bestgrip gör produkter av riktigt hög kvalitet och är ett bra komplement till vårt befintliga sortiment med handskar. Jag tror och hoppas att våra kunder kommer att uppskatta produkterna, och att handskarna kommer tillföra ett värde i deras arbete.” säger Carola Lundin som är produktansvarig inom Byggplåt på Bevego.

Ett noga utvalt sortiment
Carola ville utöka Bevegos befintliga sortiment med fler kvaliteter och funktioner, och under maj månad utvärderade Carola och hennes kollegor ett urval av handskar från varumärket Hanvo® Bestgrip. Efter att ha skapat sig god kännedom om produkterna är det nu 14 Bevegofilialer i landet som tar in det utvalda sortimentet från Hanvo på prov.

Det är 10 modeller av handskar som valts ut med utgångspunkt i Bevegos affärsområden och kundernas behov. Anledningen till att man valde just varumärket Hanvo är att de håller den absolut bästa kvaliteten och att de har stort fokus på skärskydd. Handskar från Hanvo® Bestgrip är perfekta för både plåtslageri och montage.

Skärskydd passande för plåtslagare
“Hanvo® Bestgrip är en av världens största handsktillverkare och de är duktiga på att göra stickade handskar. Deras skärskyddshandskar är som gjorda för Bevego och deras kunder. De är tillverkade med en så kallad skärskyddstråd genom hela handsken, vilket innebär att du är skyddad mot skärsår över hela handen när du bär dessa handskar. Det är mycket värdefullt för plåtslagare som ofta riskerar att få skärsår på händerna.” säger Oskar på Soft Touch AB.

Skärskyddet gör också att handskarna är otroligt starka och slittåliga. Även om priset för en skärskyddshandske ligger något högre än en vanlig handske är det ett mer ekonomiskt val eftersom att den håller längre. Det gör även skärskyddshandsken till ett mer hållbart val ur miljösynpunkt. I Bevegos nya sortiment från Hanvo® Bestgrip finns 4 st skärskyddshandskar samt ett antal olika modeller av vinterhandskar och monteringshandskar.

Personlig service och hög kvalitet
“Det är ju fantastiskt roligt att få arbeta tillsammans med Bevego som är en så stor spelare inom byggplåt, men också inom teknisk isolering och ventilation. Jag hoppas att deras kunder blir riktigt nöjda med våra produkter och att vi får leverera till alla 33 filialer i framtiden. Hanvo® Bestgrips handskar är både extremt bra och prisvärda så jag är säker på att detta kommer bli bra. Dessutom är vi på Soft Touch ett familjärt företag som anser att personlig service är otroligt viktigt, jag hoppas att det kommer lysa igenom i vår leverans.” säger Oskar.

Området inom skydds- och arbetshandskar är extremt stort, Soft Touch AB har till exempel 170 olika sorters handskar på lager just nu. Bevegos sortiment inom handskar är under uppbyggnad och detta tillskottet från Hanvo® Bestgrip ska täcka behovet inom skärskydd och montage, samtidigt som Bevegos sortiment kommer fortsätta att utvecklas framöver. Om det är något du saknar i Bevegos sortiment eller någon feedback du vill dela med dig av är du varmt välkommen in till din närmaste filial för att hjälpa till att utveckla utbudet.

Att bli bäst på handskar
“Mitt mål är att Bevego ska bli bäst i Sverige på att sälja handskar. Vi på Soft Touch har börjat utbilda Bevegos medarbetare i våra produkter och det kommer vara ett kontinuerligt arbete. Tillsammans kommer vi kunna sprida kunskap om till exempel hur man använder handskar i sin vardag och hur man undviker sjukfrånvaro med hjälp av handskar. Man kan tycka att en handske bara är en handske, men genom ett samarbete som detta kan man åstadkomma mycket.” säger Oskar entusiastiskt.