Magnelis ZM310 - En innovativ metallbeläggning som ger långvarigt skydd i tuffa miljöer.

Magnelis är en innovativ metallbeläggning som ger skydd mot långvarigt slitage i de tuffaste miljöer. Materialet har upp till tio gånger bättre korrosionsmotstånd än varm för zinkat stål och kan i många fall vara ett kostnadseffektivt alternativ till efter galvaniserade detaljer.

Överlägset skydd mot korrosion
Magnelis ger mycket bra skydd i miljöer som är starkt alkaliska eller innehåller klorid och ammoniak. Testat och godkänt av SP för användning i svåra marina miljöer upp till korrosivitetsklass C5.

Självläkande snittytor
Klippta och perforerade kanter skyddas av en tunn zinkbaserad film med magnesium som förebygger korrosion. Repor och mindre punktsvetsar kan självläka.

Mycket lätt att bearbeta
Tack vare det motståndskraftiga och stabila metallskiktet är Magnelis lätt att forma, genom till exempel böjning, dragning och profilering.

Vill du veta mer om Magnelis ber vi dig prata direkt med din Bevego-kontakt.

Filialer Magnelis ZM310 passar utmärkt till bland annat:
- Elskåp
- Staketstolpar