Ett enklare och säkrare sätt att isolera med polyuretanskum

Ett enklare och säkrare sätt att isolera med polyuretanskum

Bevego gillar innovativa lösningar som förenklar arbetet för våra kunder. Därför vill vi uppmärksamma er på FROTH-PAK som innebär ett säkrare, snabbare och enklare sätt att isolera.

FROTH-PAK är ett portabelt kit med sprayskum designad för professionell användning. Det består av två komponenter som tillsammans bildar ett stabilt polyuretanskum med slutna celler. Materialet skummas på plats och förebygger luftläckage, köldbryggor samt isolerar öppningar, sprickor och skarvar.

Sprayskummet kan användas bland annat för att isolera rör, tankar, cisterner samt för renovering av containrar. Materialet kan även användas för att täta avloppsgenomföringar i väggar, golv och tak bland mycket annat. Skummet fäster vid de flesta ytor, inklusive trä, metall, murverk, glas och de flesta syntetmaterial. Härdat skum är fuktbeständigt, isolerande och ljuddämpande. Materialet tillfogar även extra strukturellt stöd, ger en fuktspärr och fyller hålrum.

FROTH-PAK-kitet innehåller två tryckbehållare med slangar som är anslutna till en sprutpistol med utbytbara munstycken. En kemisk reaktion uppstår när innehållet i behållarna blandas i munstycket vilket gör att ett skumliknande ämne uppstår som expanderar mycket snabbt. Skummet kan bli tre till fem gånger den utsprayade volymen. Skummet har expanderat färdigt efter ca 30 sekunder och sedan runt fem minuter att härda till en fast och hållbar struktur(detta gäller Quick-rise versionen).

FROTH-PAK finns i två olika varianter(Quick-rise och Slow- rise) beroende på vilken expansions- och härdningstid du söker och självklart hittar du produkterna och tillbehören på vår e-handel eller i din närmsta Bevegofilial.