Best Western Plus Hotel Odense och Odense Congress Center

Hotel Odense i Danmark inleder samarbete med BWH Hotels

I den spännande utveckling som råder inom hotellbranschen har Hotel Odense i Danmark inlett ett samarbete med BWH Hotels Scandinavia. Från 3 juli kommer hotellet att kallas Best Western Plus Hotel Odense. Hotellet befäster sin position som ett centralt nav i regionen som förbinder Fyn med Jylland. Samtidigt genomgår hotellet en omfattande expansion som förväntas stärka positionen som regionens flaggskepp inom hotell och konferens ytterligare.

"Hotel Odense kommer att ingå i BWH Hotels skandinaviska division, där man betonar vikten av att låta hotellen behålla sin unika särprägel. Samtidigt har vi BWH Hotels globala marknadsförings- och lojalitetsprogram bakom oss som kommer att visa upp vårt hotell för en väldigt stor del av turisterna som funderar på att åka förbi Fyn”, säger Lone Palm, hotellchef på Hotel Odense.

Johan Michelson, VD för BWH Hotels, tillägger: "Integrationen av Hotel Odense i vår portfölj understryker vårt engagemang för att utöka vårt erbjudande och stärka vår närvaro i Skandinavien. Vi ser fram emot att skapa nya möjligheter och upplevelser för våra gäster, och vi är så klart glada över att Hotel Odense har valt oss och kan se de många fördelarna med samarbetet."

Befintliga faciliteter och tjänster är oförändrade och den dagliga driften av hotellet kommer att fortsätta som tidigare, vilket säkerställer kontinuitet och stabilitet i servicenivån. Men gästerna kommer nu även att kunna dra nytta av BWH Hotels världsomspännande lojalitetsprogram.

Med denna nya era för Hotel Odense ser vi fram emot att välkomna gäster från hela världen för att uppleva äkta skandinavisk gästfrihet kombinerat med den komfort och kvalitet som både Hotel Odense och BWH Hotels är kända för.

Kontaktpersoner:

CEO, BWH Hotels