Anna Gustafsson och Svante Stenervik på Best Western Hotel Vrigstad tog emot priset för Hotel of the year.

Här är hotellen som vann i årets upplaga av BWH Hotels Awards

I BWH Hotels Awards hedras de hotell där ägare tillsammans med personal har lyckats att utmärka sig inom vissa områden. För första gången i år har även tre personliga Awards adderats, där medarbetare på hotellen som gjort det lilla extra hyllas. Åtta kategorier presenteras där fyra bidrag i vardera är med och tävlar. I årets upplaga av BWH Hotels Awards, som gick av stapeln 3 juni i Stockholm, ingick kategorierna; Best Breakfast of the year, Voice of the guest, Improver of the year, Rewards of the year, Hotel of the year, Front Desk Star of the year, Housekeeper of the year och Leader of the year.

De som kammade hem vinsten denna gång är:

Hotel of the year: Best Western Hotel Vrigstad med motiveringen;
Hotellet ligger i topp år efter år inom samtliga områden. Ägarna har framgångsrikt expanderat med fler hotell och verksamheter och är symbolen för entreprenörskap. Priset går till ett hotell som visar att mjukvaran är minst lika viktig som hårdvaran och medarbetarna på hotellet gör det till en favorit bland stamgäster.

Övriga nominerade i kategorin: Best Western Plus HUS 57, Vimmerby Stadshotell, WorldHotels Crafted och Ole Bull, BW Signature Collection.

Best Breakfast of the year: Hotel Ruth, WorldHotels Crafted i Stockholm med motiveringen;
En frukost som är en fröjd för såväl ögat som gommen. Vackert presenterat och råvaror av högsta kvalitet ger gästerna den perfekta starten på dagen. Allt från äggröran med parmesan och chili till gräddtårtan håller högsta klass och serveras med ett leende.

Övriga nominerade i kategorin: Hotel Frantz, WorldHotels Crafted, Best Western Hotel Herman Bang och Best Western Hotel Baltic.

Improver of the year: Hotel Falköping, Sure Hotel Collection by Best Western med motiveringen;
Hotellet är ett bra bevis på att det lönar sig att satsa. De investeringar man gjort i hotellet har inneburit att man förbättrat sin gästnöjdhet mest av alla hotell i kedjan och att man idag kan stoltsera med höga betyg inom alla områden.

Övriga nominerade i kategorin: Best Western Hotell Ett, Voksenåsen Hotell, BW Signature Collection och Sure Hotel by Best Western Arena.

Rewards of the year: Best Western Tingvold Park Hotel Steinkjer i Norge med motiveringen;
Hotellet ligger år efter år i topp när det kommer till att värva medlemmar till vårt lojalitetsprogram. Utöver detta stortrivs gästerna och våra mest värdefulla gäster känner sig alltid extra välkomna till hotellet.

Övriga nominerade i kategorin: Hotel Esplanade, BW Signature Collection, Best Western Hotel Herman Bang och Best Western Hotel Danderyd.

Voice of the guest: Best Western Hotel Danderyd i Stockholm med motiveringen;
Att leverera över förväntan är en beskrivning som stämmer väldigt bra in på detta hotell. Gästerna ger högsta betyg rakt igenom men lyfter särskilt fram det personliga bemötandet.

Övriga nominerade i kategorin: Hotel Ruth, WorldHotels Crafted, The Vault, WorldHotels Crafted och Best Western Hotel Vrigstad.

Front Desk Star of the year: Minna Heikkilä, Receptionist, Best Western Nya Star Hotel med motiveringen;
Hon strålar i receptionen och får både stammisarna och de nykomna att känna sig sedda och välkomna hem. Därför är det med glädje och stolthet som vi vill titulera den här personen "Front Desk Star of the Year". Hon är helt klart en BWH-star!

Övriga nominerade i kategorin: Nathalee Engerblom Receptionst, Best Western Hotel Statt Katrineholm, Caroline Kring, Receptionist - Best Western Plus Hotel Fredericia, Hanne Vendelbo, receptionist, Best Western Hotel Royal Holstebro

Housekeeper of the year: Tove Malmborg, Quality Manager, Best Western Plus Västerviks Stadshotell med motiveringen;
Hennes hårda arbete görs inte enbart synligt från kollegors fina ord utan även från gästernas fina omdömen som håller sig starka år efter år. Hon axlar ett stort ansvar, med ett starkt team bakom sig och gör det med bravur.
Det är med ett stort nöje som vi kan ge ut en 10 av 10 till Tove Malmborg.

Övriga nominerade i kategorin: Kateryna Hudukhina, Housekeeping Manager, Best Western Plus Sthlm Bromma,
Gerd Bente Skar, Housekeeping Manager, Best Western Plus Oslo Airport. Mheriedel Hotohot Gripo, Housekeeping Manager, Best Western Plus Hotel Fredericia

Leader of the year: Sarah Lagerbäck, VD, Best Western Hotel Statt Katrineholm med motiveringen;
Den här personen andas service och ger alltid ett varmt bemötande. Kreativ med en energinivå som överträffar de flesta. Hennes inspirerande ledarstil smittar av sig genom hela hennes gäng på hotellet. Hon är ”Leading by example” personifierad. Hon gör inte bara hotellet till en trevlig arbetsplats, utan är precis en sådan ledare som man vill ta inspiration från inom BWH Hotels. Hon är äkta värdskap personifierad.

Övriga nominerade i kategorin: Katrin Pettersson, General Manager, Best Western Hotel Statt Katrineholm, Sara Nilsson, General Manager, Best Western Plus HUS 57, Martina Andersson, Hotel Manager, Vimmerby Stadshotell, WorldHotels Crafted.

Vinnarna har utsetts av BWH Hotels tillsammans med omdömen från gäster och presenterades under hotellgruppens årliga konferens som i år tog plats i Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Michelson, VD BWH Hotels Skandinavien
E-post: johan.michelson@bwhhotelgroup.se