Prisvinnande induktionshällar med inbyggd fläkt

Prisvinnande induktionshällar med inbyggd fläkt

Bertazzoni lanserar två nya induktionshällar med inbyggd fläkt, som passar perfekt i köksöar, och då de har inbyggd motor och endast är 21 cm djupa finns det gott om plats för lådor under hällen.

De nya induktionshällarna med integrerad fläkt från Bertazzoni har tilldelats Archiproducts Design Awards 2022, en utmärkelse som hyllar designexcellens över hela världen. Detta erkännande vittnar om hur kontinuerlig forskning för att förbättra och utveckla ny teknik gör att Bertazzoni kan skapa innovativa produkter som uppskattas av företagets kunder och de mest inflytelserika experterna i branschen.

Induktionsteknikens effektivitet kombineras i dessa produkter med högpresterande ventilation, och resultatet är en extraordinär symbios mellan matlagning och ventilation.

Det centrala och cirkulära fläktgallret med den ikoniska varumärkeslogotypen i mässing, designat i samarbete med Valerio Cometti + V12 Design, kombinerar prestanda i toppklass med Bertazzonis ikoniska stil.

Fyra zoner och multizon
De nya Bertazzoni induktionshällarna med integrerad fläkt har fyra zoner samt en kraftfull och tyst fläkt. Varje zon har nio effektnivåer plus boosterläge, och multizon-funktionen kombinerar två zoner för att skapa en enda större zon, vilket möjliggör användning av riktigt stora kokkärl.

Den integrerade fläkten, som kan installeras i sug- eller filtreringsläge, är 100 procent säker mot vattenläckor. Kolfiltren kan regenereras i ugnen för långvarig användning. När fläkten är på och autoläget valt justerar fläkten automatiskt hastigheten baserat på den effekt som används under tillagningen.

Som en parentes kan nämnas att om man har ett kök på 50 kvadratmeter (med takhöjden 2,5 m) tar det ungefär 12 minuter att byta all luft, om fläkten är i maxläge.

Två modeller
P804ICH2M37NT är namnet på modellen där alla fyra zonerna är på 2 100 W (3 700 W i boosterläge). Den inbyggda fläkten har tio hastigheter, och suger max 640 kubikmeter/timme. Ljudnivån är 66 dB (A) och energiklassen A+. Den är försedd med touchkontroller, ett reglage för varje zon, för enkel överblick. Mått: 830 x 515 x 210 mm.

P804ICH2M30NC är namnet på modellen där två av zonerna är på 2 100 W (3 000 W i boosterläge) och två av zonerna är på 1 600 W (1 850 W i boosterläge). Den inbyggda fläkten har fem hastigheter, och suger max 625 kubikmeter/timme. Ljudnivån är 69 dB (A) och energiklassen A. Den är försedd med touchkontroll, ett enda reglage för alla zoner, för enkel inställning av tillagningsparametrarna. Mått: 830 x 515 x 210 mm.

– Med denna nya generation två-i-ett produkter tar vi ett stort steg framåt i och med att de är betydligt mycket kompaktare än tidigare, vilket möjliggör större flexibilitet vid installationen, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

De två nya induktionshällarna med inbyggd fläkt från Bertazzoni kommer vara tillgängliga i butik i slutet av januari 2023. Rekommenderade cirkapriser inkl moms är 40 000 kr för P804ICH2M37NT och 28 000 kr för P804ICH2M30NC.