Dubbelugn med gas eller induktion

Dubbelugn med gas eller induktion

Hjärtat i Bertazzonis verksamhet är sedan närmare 140 år de fristående spisarna, och i den ikoniska Heritage-serien erbjuds numer spisar med såväl gas- som induktionshäll, samt enkel eller dubbel ugn.

I Bertazzonis sortiment för kök ingår sedan några år såväl inbyggnadsugnar, hällar och fläktar som diskmaskiner, kylar, frysar och vinskåp – men basen utgörs av fristående spisar i storlekar från 60 till 120 cm, en produktkategori företaget fokuserat på ända sedan slutet av 1800-talet.

Bertazzonis 90 cm breda ugn i ikoniska Heritage-serien finns både med induktions- och gashäll, och i utföranden med dubbelugn alternativt en bred ugn, i färgerna Nero (matt svart), Vino (matt mörkröd) och Crema (matt beige). Ugnen är elektrisk oavsett om man väljer en modell med dubbelugn (69 liter plus 54 liter) eller en bred ugn (103 liter). Induktionshällen har fem zoner medan gashällen har sex brännare.

• Vi är stolta över vår Heritage-serie, som är den mest sålda spisen i 90 cm segmentet med dubbelugn, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Norden.

Bertazzonis 90 cm ugnar i Heritage-serien är tillgängliga i butik nu, och rekommenderade cirkapriser, inkl moms, är mellan 46 000 och 58 000 kr.