Bertazzoni vinner två iF Design Award även i år

Bertazzoni vinner två iF Design Award även i år

Bertazzonis nya spis och köksfläkt, båda i Professional-serien i färgen Carbonio, har tilldelats prestigefyllda, internationella iF Design Award 2022.

Ifjol tilldelades Bertazzoni iF Design Award 2021 för sin kombinationsångugn för inbyggnad och den då helt nya vinpelaren. Även i år tilldelas Bertazzoni två utmärkelser, i kategorin ”Product Design”, för den fristående 90 cm spisen PRO95I1ECAT och den vägghängda köksfläkten KT90P1ANT, båda i färgen Carbonio och serien Professional.

Fristående spis
PRO95I1ECAT är en 90 cm bred, fristående spis med induktionshäll (med fem zoner inklusive två flexzoner, vilket är en nyhet på årets modeller). Ugnens nettovolym är 103 liter och spisen har energiklass A. Den finns, förutom i färgen Carbonio, även i svart, rött, orange, gult, vitt och i rostfritt stål.

Vägghängd köksfläkt
KT90P1ANT är en 90 cm bred, vägghängd köksfläkt med inbyggd motor (med tre hastigheter) och inbyggd LED-belysning. Fläkten har energiklass A+ och max utsugningskapacitet är 700 m3h. Fläkten finns i Carbonio och svart.

– Vi är stolta att även i år ha tilldelats två utmärkelser av iF Design, för vår fantastiska fristående spis och för vår matchande vägghängda fläkt, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

Spisen Bertazzoni PRO95I1ECAT (90 cm bred) är tillgänglig i butik från och med april 2022. Rekommenderat cirkapris 58 000 kr inkl moms i Carbonio, svart, rött, orange, gult eller vitt (53 000 kr inkl moms i rostfritt).

Köksfläkten KT90P1ANT (90 cm bred) är tillgänglig i butik från och med april 2022. Rekommenderat cirkapris 15 000 kr inkl moms i Carbonio (13 000 kr inkl moms i rostfritt).