90 cm french door kyl och frys för inbyggnad

90 cm french door kyl och frys för inbyggnad

Bertazzoni lanserar nu en 90 cm bred french door kyl och frys för inbyggnad, som kan förses med valfria frontpaneler för sömlös integration i köksmiljön – paneler i rostfritt finns som tillbehör.

Bertazzoni RFD90S5FPNS är utvecklad och tillverkad för att möta högsta kvalitets- och prestandakrav. Lagringskapaciteten är väl tilltagen - med 389 liter kylvolym plus 157 liter frysutrymme - och separata kylsystem ger optimal kontroll på temperatur och luftfuktighet samtidigt som den flexibla inredningen (med bland annat två av tre hyllplan höj- och sänkbara) möjliggör personlig anpassning beroende på vad man fyller kylen med.

Det finns dessutom en Fresco-låda med separata digitala kontroller. Denna zons temperatur kan ställas in från -1°C till 5°C, för att bevara färska näringsämnen, smaker och visuellt utseende betydligt längre – och minska matsvinn.

Total No Frost-kylsystemet har automatisk avfrostningsfunktion, för att säkerställa optimerade matförvaringsförhållanden.

Den interna vattenbehållaren är utrustad med ett filter för hygieniskt rent dricksvatten och ren is, som produceras av den inbyggda ismaskinen. Vattentillförseln sker via inkopplad vattenledning, och sedan kan man utan ansträngning direkt njuta av kallt vatten och is (ismaskinen producerar upp till 1,8 kg is per dygn).

LED-gränssnittet med touchkontroll förenklar inställningar och övervakning av alla viktiga funktioner, medan LED-lampor på toppen och sidoväggarna ger tydlig belysning av det inre utrymmet.

Genom att använda de tillgängliga handtagssatserna i serien Professional, Modern, Master eller Heritage matchar RFD90S5FPNS andra Bertazzoni-produkter perfekt, för en harmoniserad stil i ett högpresterande kök.

Måtten är 2123 x 908 x 592 mm (H x B x D - inklusive de rostfria panelerna som finns som tillbehör men exklusive handtag). Monterar man egna paneler är max vikt per panel 10 kg (totalt alltså 30 kg för de två dörrarna samt draglådan).

– Vi har öppnat 2023 bra, med ett starkt första kvartal, och det känns helt rätt att nu lansera en french door kyl och frys för inbyggnad, med klassens bästa prestanda. RFD90S5FPNS är mycket tystgående och har energiklass E, vilket innebär att den förbrukar ungefär 100 kWh mindre årligen jämfört med de få konkurrerande produkter som finns på marknaden, säger Peter Ericsson, General Manager Bertazzoni Scandinavia.

Bertazzoni RFD90S5FPNS är tillgänglig i butik från och med april 2023, och rekommenderat cirkapris, inkl moms, är 90 000 kr. Frontpaneler i rostfritt finns som tillbehör och rekommenderat cirkapris, inkl moms, är 15 000 kr.