Årets glöggfrån Loimu- En smakresa genom de nordiska skogarna

Årets glöggfrån Loimu- En smakresa genom de nordiska skogarna

Årets glöggsmak från finska Loimu är en smakresa genom nordiska skogar. Årets glögg är en rödvinsglögg med smak av björnbär & aroniabär.

Med en djup förankring i nordisk tradition bjuder årets rödvinsglögg på enastående smaker som tar dig med på en smakresa genom våra nordiska vackra skogar och bärbuskar. Smaken på årets glögg från glöggtillverkarna på det finska familjeföretaget Lignell & Piispanen är en kombination av tre smaker: björnbär, aromatiska aroniabär samt mogna, saftiga plommon sammanförda med värmande julkryddor. Dessa noggrant utvalda ingredienser blandas med ett kvalitetstillverkat rödvin.

Den eleganta flaskan, som numera har blivit ett eftertraktat samlarobjekt, speglar det festliga innehållet och är designad med omsorg. I år, precis som tidigare år, presenteras Loimu i en 750 cl-flaska som förenar tradition och stil. Varje årsglögg är en hyllning till generationer av traditionellt hantverk.

Loimu dricks bäst som den är, uppvärmd men är även en utmärkt bas i juliga cocktails.

"Loimu Starkvinsglögg har varit Finlands mest sålda premiumglögg(större en Blossa), och det är fantastiskt att se hur Loimu har blivit en del av den svenska jultraditionen. Vi ser samlare och entusiaster över hela landet, och i Finland har dessa flaskor länge varit en självklar del av juldekorationerna. Årets smak - full av nordiska bär och mogna plommon -erbjuder verkligen en värmande fräschör, "säger Lykke Berntson på Berntson Brands.

Loimu Starkvinsglögg 2024 med sin bäriga smak är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment från och med oktober. Den är perfekt att avnjuta som den är, uppvärmd till 60 grader, eller som en läcker bas i juliga cocktails.

LOIMU ÅRETS GLÖGG 2024

Alkoholhalt 15%

Flaskstorlek 750 ml

Artikelnummer: 57895-01

Pris: 149 kr

För produktprover, bilder, frågor och intervju möjligheter, vänligen kontakta: Elina Gregor, Gastro PR, elina@gastropr.se, 070 480 7731.

Jesper Flink

Presskontakt Purchaser Wine & Spirits +46707141822