Välkommen Daniel – Bengt Dahlgrens nya CDO!

Välkommen Daniel – Bengt Dahlgrens nya CDO!

Bengt Dahlgren kan stolt berätta att Daniel Månsson tillträder som vår nya Chief Digital Officer (CDO).

Daniel kommer att leda och utveckla vår digitala transformation, och arbeta koncernövergripande för att maximera nyttan av modern teknik och driva vår affärsstrategi framåt.

Vi ser fram emot att arbeta med Daniel och är övertygade om att han kommer att bli en fantastisk tillgång för Bengt Dahlgren” säger Anna Nivala, VD Bengt Dahlgren Göteborg.

Daniel kommer närmast från Zynka, där han framgångsrikt byggt upp och ansvarat för deras SaaS-plattform och affär mot fastighetsägare. Hans omfattande erfarenhet inom digitala tekniker, IT-utveckling och förändringsledning kommer att vara ovärderlig för vår fortsatta utveckling.

"Det är en ära att få vara med och ta ett så anrikt bolag som Bengt Dahlgren in i den digitala eran. För mig kommer det handla om en iterativ process där hela vår verksamhet och våra partners kommer vara delaktiga. Teamet på BD är framåtblickande och handlingskraftigt vilket passar mig perfekt" säger Daniel.

Daniel har en MSc från Chalmers och en Doktorandtjänst med fokus på BIM i förvaltning från Curtin University i Australien.

Daniel börjar i september och kommer att vara baserad i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta: Anna Nivala, VD Bengt Dahlgren Göteborg, anna.nivala@bengtdahlgren.se

Bengt Dahlgren är samhällsbyggnadskonsulterna. Vi får samhället att leva.