Nyetablering

Nu finns Bengt Dahlgrens Brand- & Riskverksamhet på två nya ­orter; Kristianstad och Jönköping.Tidigare har vi verkat från Göteborg, Stockholm, Malmö, Linköping, Skövde, Uddevalla, Borås och Växjö.

Sedan i våras finns vi i Kristianstad med ­Niclas Trimark, brandingenjör som börjat hos oss som Malmöbolagets kontorschef i Kristianstad. ­Niclas kommer parallellt med sin chefstjänst jobba brandskyddsprojektering. Ni kan läsa mer om Niclas under personalnytt.

Efter sommarledigheten förstärker vi även i Jönköping. Det är en ny ort för oss där vi under en tid verkat på distans med brand­ingenjörer från Skövde och Linköping. Arne Svärm som idag är räddningschef i Gislaved-Gnosjö börjar hos oss. Arne har liksom Niclas mångårig erfarenhet av förebyggande brandskyddsarbete. Arnes arbetsplats i Jönköping blir hos våra kollegor Ingemar Johanssons Ingenjörsbyrå i Huskvarna där vi hyr in oss i andra hand tills vidare. Detta gör av vi kan täcka in södra och mellersta Sverige med kundnära ingenjörer bättre än något annat företag i branschen.

Målet är vi ska bli minst tre Brand-, Risk- eller Sprinkleringenjörer på samtliga våra orter. En målresa att se fram emot!