Bengt Dahlgren Linköping AB: Ett bolag i förändring

Vår grundare Bengt Dahlgren började sin VVS-konsultbana i Linköping hos Arne Sandstedt, som 1946 hade startat den för tiden ovanliga verksamheten konsulterande ingenjör. Arne Sandstedt Ingeniörsbyrå AB har därefter verkat som den ledande konsultbyrån inom VVS-teknik i Östergötland med ett namnbyte till Bengt Dahlgren Linköping AB år 2000.

Bengt Dahlgren Linköping AB har under ledning av Leif Viking framgångsrikt fortsatt på inslagna vägen med ett utbud av alla våra verksamhetsområden: VVS, Energi& Miljö, Styr & Övervakning, ­Teknisk Förvaltning samt Brand & Risk.

För att möta de utmaningar som våra kunder, marknaden och framtiden ger oss har bolaget tillsammans med dess medarbetare tagit ytterligare ett steg. Fr.o.m. 1 maj 2011 har Leif Viking övergått till en ny tjänst som Teknisk chef inom bolaget med uppgift att arbeta med uppdrag och kunder samt teknik och kvalitet i egna och bolagets övriga uppdrag. Som ny VD för Bengt Dahlgren Linköping AB har Sören Karlsson utsetts.

Sören har innan sin anställning hos oss en lång och gedigen erfarenhet via tidigare anställningar i ledande ställning hos entreprenadföretag inom luft-behandlingsbranschen. Samtidigt tar dom själva totalansvaret för ekonomin på Bengt Dahlgren Linköping AB med Kerstin Bissler som ansvarig. Sören, Leif och Kerstin kommer tillsammans med bolagets medarbetare fortsätta den tjänsteutveckling som är ett måste för ett kunskapsföretag. Linköpings­bolaget kommer att fokusera på en utveckling inom projektering där CAD och BIM är viktiga hörnstenar.

Det stora intresse som idag finns gällande energifrågor ­kommer att stödjas bl.a. via våra kompetenser inom GreenBuilding och övriga miljö- och energi­certifieringar. För det befintliga fastighets­beståndet erbjuder vi framöver tjänster inom driftstöd och därtill hörande utredningar inom våra verksamhetsområden. Du som vill veta mer om det som händer på Bengt Dahlgren Linköping AB är välkommen att kontakta oss, eller göra ett besök på våra kontor i Linköping och/eller Norrköping.