Från vänster i bild, Sead Behram och Håkan Erlandsson

Ny chefsduo för expansionen i väst

Sead Behram och Håkan Erlandsson tillsätts som regionala operativa chefer i region väst. Tillsammans med Regionchefen Lars Sahlberg bygger de Beijer vidare i regionen.

Under det senaste året har Beijer satsat rejält på att utöka sin närvaro i region väst. Förutom förvärven av Kakeldaxgruppen, Centro kakel och klinker, Angereds Byggvaror samt Sotenäs Trävaru har man också påbörjat bygget av en toppmodern anläggning och logistikhubb i Hisings Backa. Efter sommaren öppnar Beijer också upp i Kungälv och expanderar organisationen Fasad & Betong. För att fortsätta denna expansiva resa tillsätter Beijer nu två nya regionala operativa chefer.

Genom att tillsätta två regionala chefer önskar Beijer att öka expansionen i väst och påskynda operativa initiativ inom ramen för Beijers strategi – utan att tappa fart eller riktning. Effekterna av en sådan satsning har Beijer redan sett då man 2019 framgångsrikt gjorde samma övning i region Stockholm.

- Med två regionala operativa chefer vill Beijer skapa de bästa förutsättningarna för att samarbetet ska fungera fortsatt starkt mellan butikerna i regionen. Våra lokala entreprenörer skall få det bästa stödet samtidigt som ett stort fokus kan ägnas åt att utveckla kunderbjudandet för alla byggproffs, säger Lars Sahlberg, regionchef.

Den nya fördelningen innebär att Region Väst delas upp i Norra och Södra som nu får varsin regional operativ chef. Sead Behram, nuvarande filialchef i Mölndal och Håkan Erlandsson, nuvarande filialchef i Bovallstrand och tidigare VD i Sotenäs Trä tillträder tjänsterna i april/maj.

- Det känns riktigt spännande och jag ser med tillförsikt fram emot detta uppdrag. Potentialen finns, vår utmaning blir att hitta sätt att påskynda de operativa initiativen i Beijers strategi. Vi ska hålla hög fart men också rätt riktning, säger Håkan.

- Vi är en stor region som har potential att växa än mer. Nyckeln i den här rollen blir, som Håkan säger, att jobba med de operativa initiativen i Beijers strategi för att bibehålla den positionering vi har idag, avslutar Sead.

Rekrytering har påbörjats för att ersätta Seads och Håkans nuvarande tjänster.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 113 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter dryga 10 miljarder SEK och har ca 2500 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare.