Filialchef Anders Grankvist och hans team i Älvsbyn

Beijer öppnar säljkontor med brädgård i Älvsbyn

Idag den 22 juni öppnar Beijer Byggmaterial upp ett säljkontor med tillhörande brädgård i Norrbottens pärla Älvsbyn och etablerar med det en viktig hörnsten för utökad tillgänglighet. Beijer finns nu representerade i alla delar av det man lokalt kallar för Fyrkantsområdet som tillsammans med Älvsbyn utgörs av Piteå, Luleå och Boden.

Det nya säljkontoret har etablerat alla de egenskaper en fullskalig bygghandel besitter och erbjuder allt från skruv, spik, förnödenheter och verktyg samt trä- och övrigt byggmaterial. Utöver produkter finns även möjlighet till rådgivning under hela byggprocessen, digitala beställningsmöjligheter, scannatjänster samt personlig service.

Genom säljkontoret i Älvsbyn förbättrar Beijer förutsättningarna att i området bygga ett så starkt kunderbjudande som möjligt. Samarbetet med de närliggande Beijerbutikerna inom logistik, leveranser, material och personal blir mycket fördelaktigt för kunderna och Beijer kan genom en stark lokal förankring och kundkännedom fortsätta bygga dom som bygger. Med Beijers redan 113 butiker runt om i landet blir etableringen i Älvsbyn ännu en viktig pusselbit som faller på plats.

Vi vill komma närmare kunderna och Älvsbyn är en pärla i flera avseenden. Utöver sina natursköna vidder finns också ett fantastiskt näringsliv. Vi har under de senaste tre åren arbetat med ett gränsöverskridande samarbete mellan våra befintliga filialer vilket givit oss goda resultat och minskat vår klimatpåverkan. Ett säljkontor i Älvsbyn ger oss ytterligare förutsättningar att ta vara på synergier och förstärka vårt kunderbjudande säger Anders Grankvist, Filialchef Region Norra Norrland.

Initialt kommer säljkontoret att bemannas med tre heltidsanställda samt extrapersonal över sommaren och vid behov.

Välkomna till oss på Ledningsvägen 7, 942 36 Älvsbyn.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 113 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter dryga 10 miljarder SEK och har ca 2500 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland, Tyskland och Österrike. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare.