Jag hoppas att vårt evenemang kan bidra till att våra kunder ser vår ambition att lyfta och förstärka kopplingen mellan “Kroppsbygget” och psykisk hälsa, säger Mikael Köhler

Beijer Byggmaterial – vi bygger dom som bygger, bokstavligt talat

Beijer Byggmaterial är Sveriges största byggvaruhandel och jobbar ständigt för att på olika sätt förbättra arbetsmiljön för alla som jobbar i byggbranschen. Med mottot bygger dom som bygger visar Beijer att man står på hantverkarnas sida och i Piteå har de tagit det ett steg längre för att bokstavligt talat bygga dom som bygger.

Genom evenemanget Beijer Open kommer de att förvandla sin brädgård till en tävlingsarena för CrossFit med syftet att förstärka vikten av en sund livsstil med hälsa och friskvård. Budskapet är enkelt, ta hand om ditt viktigaste verktyg.

- Hantverkaryrket är ett slitsamt yrke där många i branschen tvingas sluta sina jobb innan pensionen. Jag hoppas att vårt evenemang kan bidra till att våra kunder ser vår ambition att lyfta och förstärka kopplingen mellan “Kroppsbygget” och psykisk hälsa. Det kommer bli en fantastisk dag där både nya och gamla kunder får komma till oss, besöka filialen, mingla och knyta band med oss i personalen. Jag tror att fler kan få upp ögonen för vikten av att ta hand om sina kroppar genom att bygga ett härligt evenemang kring det, säger Mikael Köhler, regionsäljare på Beijer Byggmaterial och ansvarig för evenemanget.

Beijer Open arrangeras i tätt samarbete med det lokala CrossFit-gymmet Star by Thomson och dagen kommer att avslutas med en bankett och prisutdelning på kvällen. Tävlingsklasserna kommer att vara RX, beginner och företagskampen. Under dagen kommer också leverantörer från Beijer att vara på plats för att visa upp produkter, kampanjer och erbjudanden.

- Genom Beijer Open visar vi vårt engagemang för både hälsa och lokalsamhället och vi är stolta över att kunna stötta föreningslivet i Piteå. Bland annat genom att involvera lokala föreningar som ansvarar för mat och dryck under evenemanget. Det ger dom en fantastisk möjlighet att dra in pengar till sin verksamhet och fortsätta sitt viktiga arbete i samhället. Nu ser vi ser fram emot en dag fylld av energi, gemenskap och sportsliga utmaningar, säger Mikael Köhler.

Läs mer om evenemanget här

För mer information om Beijer Open, vänligen kontakta
Mikael Köhler, regionsäljare | Mikael.kohler@beijerbygg.se

Visste du att Beijer står bakom en specialframtagen träningsapp – Kroppsbygget?

Träningsappen Kroppsbygget är framtagen på vetenskaplig basis och i samarbete med fysioterapeuter. Den finns att ladda ner helt gratis och det första man får göra som användare är att välja vilket typ av hantverkare man jobbar som, exempelvis målare, snickare, plattsättare eller takläggare. Därefter får man specialframtagna träningsövningar för att stärka muskler som behövs för att undvika problem med kroppen. Alla träningsövningar är gjorda för att kunna utföras direkt på byggarbetsplatsen och inget pass tar längre än 15 minuter.