Snyggt och smart med Beckers Funktionella färger

Vi svenskar har en förkärlek för inredningslösningar som förenar estetik med funktion. Beckers Magnetfärg och Skoltavelfärg är just en sådan lyckad kombination. Med Magnetfärgen kan vilken yta som helst göras magnetisk. Och med skoltavelfärger förvandlas ytterdörrens insida eller väggen i barnrummet till en kreativ kom-ihåg och/eller rityta. Färgprodukterna går under kategorinamnet Funktionella färger och är del av Beckers ytkollektion, Dimension. - Vi ser att inredningstrenden går mot nya, praktiska lösningar som ska kännas både smarta och kreativa. Det är något vi har haft i åtanke inför utvecklingen av Magnetfärgen och Skoltavelfärgen. Med dessa produkter blir tidigare outnyttjade ytor en snygg inredningsdetalj som dessutom fyller en funktion, säger Niklas Lindqvist, varumärkesansvarig på Beckers. Med Beckers Magnetfärg blir väggar och andra ytor som målats med färgen magnetiska. Färgen går att måla över med annan färg utan att den magnetiska effekten påverkas. På det sättet kan man få ytan i den kulör man önskar. Produkten lämpar sig väl för skapande av till exempel magnettavlor i hem-, skol-, kontors- och konferensmiljö. Beckers Skoltavelfärg har många funktioner. Med några penseldrag förvandlas lämplig väggyta i hemmet till en plats för kom ihåg-listor, meddelanden eller ritvägg. Färgen ger ett bra underlag för att skriva eller rita med skoltavelkritor och ytan är sedan lätt att torka av. För produktprover vänligen kontakta Maria Nilsson, tel: 08-545 671 57 eller e-post: maria.nilsson@prfabriken.se För mer information kontakta; Niklas Lindquist, varumärkeschef Beckers Färg Tel:08-775 61 00 Mobil:070-637 57 31 E-post: niklas.lindquist@beckers.se