Quick Brush – enklare och snabbare med färgen på ryggen

Alcro och Beckers lanserar revolutionerande uppfinning för utomhusmålning. Nu är det slut med avancerade balansnummer med färgburk på stege, ont i ryggen och färgspill. Med måleriverktyget Quick Brush kan nämligen den som ska måla om sitt hus spara upp till fyrtio procent av målningstiden och slipper dessutom dopp i burken och spring på stege. Quick Brush ger droppfri målning och principen är lika enkel som genial. Quick Brush består av en behållare, som bärs på ryggen eller ställs på marken, och ett penselmunstycke. Dess viktigaste del, penseln, har slitstark syntetborst som lägger på ett jämt lager färg även på ojämna underlag. Behållaren fylls med vattenburen fasadfärg och med ett enkelt handgrepp pumpas ett tryck upp i färgbehållaren. Genom munstycket matas färgen, i lagom dosering, fram i penseln. Färgen kan stå kvar i behållaren i upp till två veckor och rengörs sedan enkelt med vatten. - Jag fick möjlighet att prova Quick Brush när jag målade om förrådet i höstas, säger Mats Flyberg, regionchef på Alcro Beckers AB. Jag sparade många timmars arbete och dessutom var det riktigt roligt att måla med färgen på ryggen. Jag slapp det eviga doppandet i färgburken och räddade både utemöbler och trägolv från färgspill. Quick Brush är en produkt för alla som målar. Det bekräftar Kjell Wiklund, med 48 år i färg- och måleribranschen. - Både konsument och yrkesmåleriet kan ha nytta av Quick Brush eftersom den är så lätt att hantera och rengöringen är enkel, berättar Kjell. Från och med vecka 14 kan Quick Brush köpas hos återförsäljare för Alcro, Beckers och Tikkurila. Högupplösta bilder för nedladdning finns på www.alcro.se/press. För mer information kontakta: Birgitta Nilsson Blomgren, ansvarig för verktyg och tillbehör på Alcro Beckers AB, tfn: 08-775 62 11, 070-745 62 11