Ny unik kulörgaranti!

Ny unik kulörgaranti!

Beckers har tagit fasta på problematiken med hus-fasaders kulörer som bleknar och lanserar nu en unik kulörgaranti för Perfekt Akrylatfärg. Håller inte färgen sin kulör under hela 15 år, får du ny färg – helt gratis!

Att måla om sin husfasad kräver tid och engagemang. Att då efter en säsong eller två upptäcka att fasadens kulör bleknat eller kanske till och med förändrats, är en minst sagt olustig verklighet för många husägare.
   Sådana oönskade resultat slipper du däremot om du målar med Perfekt Akrylatfärg. Det är Beckers så säkra på, att de nu erbjuder en garanti när du målar med Perfekt Akrylatfärg i en standardkulör eller i en kulör bruten från Perfekt färgkarta.
   Om kulören har förändrats mer än 20 procent i NCS innan 15 år har gått från inköpstillfället, faller garantin ut och du får ny färg motsvarande en strykning av ditt hus.
   Bättre förutsättningar än så, går knappast att få!

Så väljer du rätt kulör till husfasaden

• Provmåla på en lite större yta
Upplevelsen av en kulör kan skilja sig stort mellan ett litet färgprov och när den sedan målas upp på en hel vägg. Kulörer upplevs nästan alltid som ljusare och starkare på en stor yta än på en liten.

• Välj kulör med omsorg
Låt kulörbeslutet ta tid. Titta på hur kulören står sig mot hus och byggnader i närheten. Be gärna också om tips i din färghandel, de kan ofta erbjuda hjälp med tidsenliga kulörer för husets arkitektur.

• Ta hjälp av färgsättningsprogram
Nu har du möjlighet att se det färdiga resultatet innan du ens har öppnat målarburken. Med hjälp av Beckers nya webbaserade färgsättningsprogram, Beckers Studio, kan du ladda upp bilder på ditt hus i datorn, färgsätta och sedan se hur huset tar sig ut i kulörvalet.

Garantin gäller under hela 2011. Läs mer om Beckers kulörgaranti och Beckers Studio på www.beckers.se.

Bildtext: Tips! Tänker du måla husfasaden i en gul nyans är det en god idé att blanda i lite rött. Det rent gula upplevs nämligen ofta som mer grönaktigt än gult, speciellt på en stor husfasad.

Högupplösta bilder
Bilder finns att ladda ner på www.beckers.se eller klicka här.

Karin Stålhammar, 08-775 61 17, karin.stalhammar@beckers.se eller
Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se.

Från en ensam färghandel har Beckers nu vuxit till en av Nordens största och mest miljöanpassade färgtillverkare. Målet att 99 procent av sortimentet ska vara vattenburet räknar Beckers ska var nått innan årsskiftet.