Modiga, självständiga kulörer med sotiga inslag i Beckers nya inomhuskollektion

I september är de här, Beckers 12 inomhuskulörer för 2006. Kollektionen går under namnet Beckers Soul - Selection 2006. Utmärkande för de nya kulörerna är att de är modiga och självständiga. Vissa av dem har också sotiga inslag. Den nya kollektionen är framtagen för att inspirera oss svenskar att våga färgsätta, och låta våra personligheter prägla våra hem. Precis som en Soul-låt kräver kulörerna tolkning och inlevelse för att komma till sin rätt. Kulörerna är utvalda i samarbete med inredningsarkitekt/designer SID Lena Anderson. De tolv kulörerna i Beckers Soul - Selection 2006 förmedlar känslor och inbringar mod att våga bryta normen. Efter att ha reflekterat över vilken inredningsstil vi egentligen föredrar inspirerar kollektionen till personliga färgsättningar. − Vill eller törs man inte måla ett helt rum i någon av de kraftigare kulörerna, kan man istället addera sin personliga touch genom att använda dem på till exempel listerna, säger Lena Anderson, inredningsarkitekt/designer SID. − De kulörer vi valt för 2006 uppmanar oss till att trycka lätt på bromsen. De ger behagliga, personliga miljöer att vara i. Adjektiv som förenar kulörerna och musikstilen Soul, som vi valt att kalla kollektionen, är personlig tolkning, inlevelse och framför allt känsla, avslutar Lena Anderson. Några av kulörerna präglas av sotiga inslag, vilket kräver lite längre betraktelse och reflektion än klara färger. Kulörerna i Soul - Selection 2006 finns i olika färgkvaliteter och kan användas till allt från målning av väggar, möbler och enskilda snickerier till dekorationsmålning. Från och med slutet av september 2005 finns kollektionen hos Beckers återförsäljare runt om i landet. Under hela femton år har trenden inom inredning varit strama, ljusa miljöer, med övervägande vitmålade väggar. Det som visade sig bli världshistoriens längsta ”vita” inredningsperiod, ersätts nu med en längtan efter färgstarka och mönstrade miljöer. Nya influenser och värderingar i samhället brukar karaktärisera stilbrytningar. Efter de senaste årens höga tempo, är det dags för en rekyl. Eftertankens tid är nu. Se bifogade faktablad för produktfakta och arbetsråd. Faktablad (pdf) http://www.beckers.se/webupdate/upload/files/2005/Faktablad06m.pdf För mer information kontakta; Inredningsarkitekt/designer SID Lena Anderson Mobil: 070-534 23 14 E-post: lena@atriumdesign.se Niklas Lindquist, Varumärkeschef Beckers Färg Tel:08-775 61 00, Mobil: 070-637 57 31 E-post: niklas.lindquist@beckers.se