Effektfulla väggytor med mer än bara färg

I alla tider har människor dekorerat hemmets väggar på olika sätt. Då var metoderna lika avancerade som de såg ut. Idag är det mycket lättare än det ser ut. Med hjälp av det nya Beckerskonceptet Dimension skapar du på ett enkelt och smart sätt effektfulla ytor i hemmet. Väggarna ger helt olika intryck beroende på hur de blir målade och vilka färger som används. De kan få utseende av betong eller fläckiga stenväggar, eller få en struktur som gör att de förändras med ljuset. Totalt finns det 20 olika ytor att välja mellan. När det är dags att måla om hemma behöver valmöjligheterna inte begränsa sig till kulör. Beckers nya Dimensionkoncept består av 20 ytor indelade i fyra kategorier och är ett effektfullt alternativ till vanlig väggfärg och tapet. Konceptet, som successivt kommer att utvecklas med nya ytor, består av olika målningsmetoder och färgprodukter som ger helt nya möjligheter att skapa nya väggytor. De fyra kategorierna i Dimension är Metall, Funktion, Lugn och Kontrast. Inom varje kategori finns metoder och färgprodukter som får väggarna att glittra, skifta, se ut som sten och marmor och där upplevelsen kan vara en matt eller varm känsla. Med den nya ytan Harmoni blir resultatet exempelvis en helmatt eller sträv väggyta. De flesta av Dimensionsytorna är lätta att skapa på egen hand, medan andra kräver hjälp av en professionell målare. En del av ytorna kan man få i valfri kulör, andra är något mer begränsade som till exempel ytorna i Metallkategorin. Med de nya Metallfärgerna skapar man en vägg i guld eller silver som kan skimra på olika sätt beroende på vilken teknik som används när färgen målas upp. Dimensionsprodukterna, utförliga arbetsråd och inspirationsbroschyr finns hos Beckers färgfackhandlare från mars 2005. I butikerna finns också uppstrykningsprover så att man kan se och känna på ytorna och Färgsättningsguiden hjälper till med kulörval. Ladda hem Arbetsbeskrivning http://www.beckers.se/webupdate/upload/files/Arbetsrad_Dimension_MASTER.pdf För bildmaterial kontakta Maria Nilsson, PRfabriken, tel 08-545 671 57 För mer information kontakta: Alf Exner, produktchef Beckers Färg Tel:08-775 61 11 Mobil:070-745 61 11 E-post: alf.exner@beckers.se