Det ska gå snabbt att spackla!

Det ska gå snabbt att spackla!

Nu är det lika lätt att bredspackla som det är att måla. Beckers nya spackel kan nämligen appliceras med en roller. Enklare kan det inte bli!

Beckers nya Spackel Roller är ett smidigt rullspackel som gör både skarv- och bredspacklingen av väggar och tak betydligt enklare än tidigare. Tack vare möjligheten att rolla på spacklet går arbetet dubbelt så snabbt jämfört med vanlig bredspackling.

Det färdigblandade spacklet har hög fyllförmåga och kan användas på de flesta ytor inomhus oavsett om det är gips, betong eller glasfiberväv. Spacklets ljusgröna färg ger en bra kontrast så att man ser var man har spacklat.

Så här enkelt är det att använda Spackel Roller:
1. Använd gärna ett förlängningsskaft när du rollar.
2. Fördela ut spacklet jämnt med en roller, vänta i 10–15 minuter så att spacklet hinner fylla ut ojämnheter.
3. Jämna till ytan med en bred spackelspade.
4. Efter 7–10 timmar har spacklet torkat och kan slipas och målas.

Beckers Spackel Roller är miljömärkt med Svanen och kostar cirka 545 kronor för 12 liter.

Högupplösta bilder
Bilder finns att ladda ner på www.beckers.se, eller klicka här.

För ytterligare information vänligen kontakta
Karin Stålhammar, 08-775 61 17, karin.stalhammar@beckers.se
eller Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se.

Från en ensam färghandel har Beckers nu vuxit till en av Nordens största och mest miljöanpassade färgtillverkare. Målet att 99 procent av sortimentet ska vara vattenburet räknar Beckers ska var nått innan årsskiftet.