Beckers låter världen färga av sig på ny kollektion

Lämna de nordliga breddgraderna och följ med på årets inspirationsresa. I höst lanserar Beckers Perspektiv, en serie utvalda kulörer från kulturer när och fjärran. De tre kollektionerna har hämtat inspiration från Marocko, Kina och US East Coast. I årets lansering av inomhuskulörer har Beckers utgått från det allt mer globaliserade samhället där flera inredningsstilar förekommer samtidigt. Beckers har tagit fasta på detta och lanserar den nya inomhuskollektionen Perspektiv med flera olika teman. Med färgkollektionerna vill Beckers inspirera folk att på ett enkelt sätt förändra sitt hem med inspiration från andra människor och kulturer. Beckers inomhuskollektion, Perspektiv, består av tre olika teman och i varje tema finns det fem huvudkulörer som tillsammans har 33 accentkulörer. Stilen är modern och bjuder på mustiga färger från sinnenas rike Marocko, klara och starka färger från spännande Kina och ljusa och lätta färger från klassiska US East Coast. - Färger har alltid funnits runtomkring oss och det har hela tiden existerat parallella trender. Perspektiv ligger rätt i tiden och erbjuder något för alla smaker. De olika temana har hämtat influenser från vårt mångkulturella samhälle och uppmanar till att lyfta blicken och upptäcka kulörer från platser nära dig men även från kulturer i fjärran länder, säger Sofie Johansson pr-ansvarig Beckers Färg. Kulörerna är utvalda av Beckers i samarbete med inredare Nanna Lagerman. Kulörerna i inomhuskollektionen Perspektiv finns i olika färgkvaliteter och kan användas till allt från målning av väggar, möbler och enskilda snickerier till dekorationsmålning. Marocko finns i butik i oktober, Kina i november och East Coast i februari. Rekommenderade cirkapriser från Beckers: Elegant Väggfärg Matt 3 liter 399 kr, Elegant Aqua Lackfärg Halvblank 1 liter 262 kr. För mer information kontakta; Hanna Holmgren, presskontakt MS&L PR Tel: 08- 550 511 06 E-post: hanna.holmgren@mslpr.se Sofie Johansson, pr-ansvarig Beckers Färg Tel:08-775 61 13, Mobil: 0703-11 69 22 E-post: sofie.johansson@beckers.se