Peter Mockler omvald till global ledare för BearingPoint

Peter Mockler omvald till global ledare för BearingPoint

Stockholm, 18 maj, 2015 – Konsultföretaget BearingPoints partners stödjer Global Managing Partner, Peter Mockler, för en tredje mandatperiod. Den nya mandatperioden inleds officiellt den 1 september 2015 och omfattar ytterligare tre år. Peter Mockler leder BearingPoint sedan dess Management Buyout under 2009. Under hans ledning har företaget framgångsrikt etablerats som en oberoende, partnerledd och internationell konsultfirma inom management och IT. Företaget har ökat intäkterna från 441 miljoner euro (2009) till 558 miljoner euro (2014) och antalet anställda har ökat från 3 200 till 3 500. Förra året uppnådde bolaget sitt bästa resultat någonsin innan räntor och skatter (EBIT).

Med omval av Peter Mockler, valde BearingPoints partners konsekvens och tillförlitlighet. Den framgångsrika strategin kan nu fortsätta. Detta omfattar i synnerhet vidareutveckling av de strategiska områdena digitaliseringen, reglering, produktbaserade konsulttjänster (ABC) samt den fortsatta global expansionen.

"Vi kan fortsätta vår resa utifrån en styrkeposition. Vi kommer att driva vår geografiska expansion och investera i nya affärslösningar. Vårt mål är att vara där våra kunder är och att kunna erbjuda exakt vad de behöver ", säger Peter Mockler. "En hållbar och kontinuerlig företagsledning är särskilt viktig för oss. Som en stabil och pålitlig partner vill vi säkerställa bestående framgång för våra kunder i vår ständigt föränderliga värld. "

Peter Mockler är en expert med mer 25 års erfarenhet inom konsultbranschen. År 2006 valdes han till ordförande i styrelsen för det tyska företaget BearingPoint GmbH, blev Executive Vice President i BearingPoint EMEA och medlem i koncernledningen för BearingPoint, Inc. Under 2009 ledde han en Management Buyout av BearingPoint, Inc. i Europa och skapade ett oberoende företag med mer än 120 partners med europeisk bas och global räckvidd. Han valdes till Managing Partner för första gången 2009 och omvaldes 2012.

Regioner

BearingPoints konsulter förstår hur affärsvärlden ständigt förändras och att den komplexitet det medför kräver smarta och flexibla lösningar. Våra kunder inom kommersiell, finansiell och offentlig verksamhet upplever konkreta resultat när de arbetar med oss. Vi kombinerar bransch-specifik, operativ och teknisk expertis med relevanta egna verktyg och produkter för att skräddarsy rätt affärslösning för varje kunds specifika utmaning. Detta adaptiva tillvägagångssätt är centralt i vår företagskultur och har resulterat i långvariga relationer med många av världens ledande företag och organisationer. Vårt globala konsultnätverk med ca 9700 personer arbetar med kunder i mer än 70 länder för att leverera mätbara resultat och långvarig framgång.

För mer information, besök gärna vår hemsida: www.bearingpoint.se

Per Yhde

Presskontakt Partner Managing Partner, Sweden +46-73-3211727
Anna Lindholtz

Presskontakt Senior Manager Sweden Marketing & Communications +46-73-3211652

About BearingPoint

BearingPoint is an independent management and technology consultancy with European roots and a global reach. The company operates in three business units: The first unit covers the advisory business with a clear focus on five key areas to drive growth across all regions. The second unit provides IP-driven managed services beyond SaaS and offers business critical services to its clients supporting their business success. The third unit provides the software for successful digital transformation and regulatory requirements. It is also designed to explore innovative business models with clients and partners by driving the financing and development of start-ups and leveraging ecosystems.
BearingPoint’s clients include many of the world’s leading companies and organizations. The firm has a global consulting network with more than 10,000 people and supports clients in over 75 countries, engaging with them to achieve measurable and sustainable success.

For more information, please visit: http://www.bearingpoint.com/

BearingPoint Sweden

Sveavägen 15, 9tr