Grant Thornton Kalmar blir BDO

Grant Thornton Kalmar blir BDO

Revisions- och rådgivningsbyrån Grant Thorntons kontor i Kalmar går från och med den 1/7 2013 över till att bli BDO.

BDO i Kalmar kommer efter samgåendet ha runt 20 anställda och blir därmed en av de större revisionsbyråerna i Kalmar. Verksamheten kommer att bedrivas i BDO:s lokaler på Barlastholmen.

- Den starka tillväxten i Kalmar gör att vi ser en ökad efterfrågan på våra tjänster, inte minst affärsrådgivning för ägarledda företag som behöver stöd i sin utveckling. I framtiden ser vi ökad efterfrågan på kvalificerad rådgivning vilket kräver att vi utökar vår verksamhet, säger Peter Eliasson, kontorschef och delägare i BDO i Kalmar.

Torbjörn Lundh, auktoriserad revisor och nuvarande kontorschef på Grant Thornton blir ny delägare i BDO. Han kommer att leda verksamheten tillsammans med Peter Eliasson.

‐ Sammangåendet med Grant Thornton innebär att vår kompetens utökas. Många av våra kunder är ofta ensamma ägare i sina bolag och vill därför ha ett bollplank för allt från personalfrågor och strategiska vägval, till hur företaget kan få in nya kunder. För kunden innebär detta utökad service och kompetens, säger Peter Eliasson.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Eliasson, Kontorschef på BDO I Kalmar, tel: 0480-42 52 82, peter.eliasson@bdo.se

Carl-Johan Kjellman, VD BDO AB, tel: 08-120 11 600, carl-johan.kjellman@bdo.se

Regioner

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Vi är cirka 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med cirka 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1 200 kontor i cirka 150 länder. Enligt Svensk Kvalitetsindex har BDO Sveriges nöjdaste kunder.

Filip Laurin

Presskontakt Partner & Auktoriserad revisor Head of Tech, BDO Startup & Scaleup Network 070-423 05 20
Christian Svetlik

Presskontakt Partner, Corporate Finance +46768277359