Bonnier förvärvar online-teknik för smartare hämtning och publicering av offentliga jobbannonser

Bonnier Business Media (BBM) förvärvar en beprövad innovativ teknologi från Svenska startupbolaget Jobylon. Den ger BBM möjligheten att automatisera hämtning av offentlig information online, som jobbannonser, data och artiklar. Förvärvet ger samtidigt Jobylon möjligheten att satsa fullt ut på sin nylanserade tjänst, ett rekryteringsverktyg som erbjuder arbetsgivare att skapa attraktiva och nytänkande jobbannonser.

BBM planerar att integrera systemet tillsammans med deras befintliga webbplatser (till exempel dagensmedicin.se, dagensapotek.se, va.se och resume.se) för att erbjuda nya tjänster till deras kunder. Första tjänsten blir automatiserad hämtning och publicering av jobbannonser för de kunder som vill ha en effektiv och kostnadseffektiv lösning som ger optimal exponering till rätt målgrupper. I framtiden planerar BBM att samla in relevant användardata och information för att bygga nya produkter att erbjuda till marknaden.

– Vi ser många nya och spännade möjligheter med denna teknologi för att bygga nya värdefulla produkter för våra kunder, annonsörer och läsare. BBM kommer att fortsätta investera i teknologi som hjälper oss att vara i framkant när det gäller B2B media, säger Mikael Nestius VD för BBM i en kommentar, “

Teknologin som BBM förvärvar nyttjades i Jobylons tidigare tjänst, en jobbportal innehållande information och jobb om tusentals företag på ett och samma ställe för jobbsökare. I och med förvärvet får Jobylon möjligheten att nu fokusera till 100% på lanseringen av sin senaste tjänst, ett heltäckande och socialt rekryteringsverktyg för företag, med ett unikt fokus på jobbannonsens utformning.

– Responsen från kunderna har varit fantastisk sen vi lanserade det nya rekryteringsverktyget för ett år sedan. Vi finns redan i över 100 städer globalt och antalet kunder fortsätter att växa. Vi vill kunna erbjuda marknadens bästa tjänst och väljer därför att satsa alla våra resurser på detta. Vi tror BBM har möjligheten att göra ett fantastiskt jobb med våra tidigare teknologier och det ska bli otroligt spännande att följa, säger Jobylons VD Aref Abedi.

Bonnier Business Media Sweden AB

Mikael Nestius