En kaffe? Vi bjuder!

"There's no such thing as a free lunch" brukar det sägas. Men fikar man på Barista blir det just en gratis lunch som serveras i FN-skolan i Muka Dhera, Etiopien. Utan att det kostat mer än en fika hos de konventionella kaffekedjorna.
Genom ett samarbete med mobilmarknadsföringstjänsten Mikz bjuds nu en helt gratis kaffe. Den digitala kanalen är ett miljöeffektivt sätt att bygga kundrelationen.

– Genom att integrera Mikz i vår marknadsföring får vi en direktkanal ut i våra kunders mobiler som gör det möjligt att dela vår vision och det löpande arbetet, och samtidigt kunna presentera attraktiva erbjudanden och goda rabatter på ett nytt sätt.  Möjligheten att kommunicera helt digitalt och undvika fysiska pappersutskick är förstås en extra bonus i vårt miljöarbete, berättar Björn Almér, VD Barista.

– När vi grundade Barista var vår vision att etablera ett helt nytt koncept för coffee-shops, anpassat efter dagens medvetna konsumenter. Vårt mål är att alltid ligga i framkant vad gäller etik, miljö och Fairtrade/rättvisemärkta produkter. Vi är ett företag med själ och hjärta och en löpande dialog med våra kunder är en förutsättning för att vi ska fortsätta att utvecklas som företag, forstätter Björn Almér.

– Vi är stolta och glada att få med oss Barista i Mikz. Det är ett varumärke som med sin tydliga inriktning på etiskt kaffe ligger väl i tiden. Genom vårt samarbete kan vi nu också erbjuda dem en lösning för mobil kundkommunikation som ligger i framkant och som på ett nytt sätt kan bidra till att attrahera och engagera Baristas kunder, berättar Christer Björk, VD Danir Marketing.

Läs mer om Barista på www.baristafairtrade.com

Malin Sjöman, Marknadschef Mikz/Danir Marketing, Tel: +46 733 18 59 90
E-mail: malin@mikz.com

Christer Björk, VD Mikz/Danir Marketing, Tel: +46 70 638 16 01
E-mail: christer@mikz.com

Björn Almér, VD Barista, Tel: +46 708-375707
E-mail: bjorn@barista.cc

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com.