Bangerhead förvärvar hårvårdsbutiken ForHair.se

E-handelsbolaget Bangerhead AB som säljer skönhetsprodukter på nätet tillkännager idag att de köper hårvårdsbutiken ForHair.se. Förvärvet ses som en möjlighet att växla upp tillväxten ytterligare mot målet att bli Nordens ledande nätbutik för skönhetsprodukter.

Bangerhead etablerades under december 2008 och har idag vuxit till en ledande aktör inom skönhet på nätet. Bolaget erbjuder produkter inom hårvård, hudvård, makeup och parfym från fler än 250 exklusiva varumärken. Bangerhead förvärvar nu ForHair.se som ett led i en uttalad tillväxtstrategi att bli Nordens ledande butik för skönhetsprodukter på nätet. ForHair.se grundades 2009 och har sedan dess byggt upp en kundbas på cirka 15 000 kunder som nu övergår till Bangerhead.se.

”Vi har ett tydligt mål att växa och förvärvet av ForHair.se ger oss möjligheten att bredda vår kundbas på ett snabbt och effektivt sätt. Vi ser fram emot att välkomna dessa kunder till Bangerhead-familjen då jag hoppas och tror att de kommer se fördelarna med att handla sina skönhetsprodukter hos oss framöver”, säger Per Sköld, VD för Bangerhead.

För mer information kontakta:

Per Sköld
info@bangerhead.se
www.bangerhead.se

• Förvärv, fusioner

• bangerhead
  • e-handel
  • hårvård
  • forhair
  • skönhet
  • förvärv

Om Bangerhead
Bangerhead lanserades 2008 och är en snabbväxande skönhetsbutik på nätet med över 8 000 produkter från fler än 250 varumärken i lager. Företaget är verksamt i Sverige och Norge och säljer hårvård, hudvård, makeup och parfym från varumärken som Clarins, Redken, Moroccanoil, Dermalogica, Too Faced, bareMinerals, ghd, Decleor och Max Factor. Bangerhead erbjuder fri frakt på samtliga försändelser, låga priser och snabba leveranser.

Thomas Grabe

Presskontakt Marketing 0707-98 05 66