Wood visar klassisk exklusivitet

Wood visar klassisk exklusivitet

Wood med sin massiva lucka har karaktären av klassisk exklusivitet där det hårda genuina träslaget ek är matt vitpigmenterat till en sammetsmjuk yta.

I Ballingslövs kökskollektion Selected Oak hittar vi Wood där den unika känslan av äkta trä lyfts fram på ett synnerligen spektakulärt vis. Notera de subtila vinklarna i det traditionella träslaget ek med en hundra år gammal yta, som resulterar i ett visuellt modernt kök. Ek är ett hårt träslag, tåligt och genuint. I Wood ser vi den lekfulla levande ytan i balans med en klassisk exklusivitet på den stramt designade köksluckan. En slät lucka, matt vitpigmenterad till en sam-metsmjuk yta och som med enkelhet kombineras med andra högaktuella material. Wood är en 18 mm massiv 3-skiktslimmad lucka och finns i alla de delar som krävs för att skapa sitt unika kök. Prisexempel, lucka 764x594 mm cirka 3500 kr ink moms. Köket lanseras 1/6 2018.