I denna uppställning ryms allt du behöver för din matlagning utomhus. Djupet på köksön ger möjlighet till sittplatser. Köket är beklädd med det keramiska materialet Dekton®. Här i utförandet Albarium.

Året revolutionerande nyhet från Ballingslöv – Outdoor Kitchen System 45

Ett elegant utekök till trädgården eller uteplatsen för alla årstider!

Ballingslöv lanserar nu en spännande nyhet – Ballingslöv Outdoor Kitchen system 45. Ett kök helt i sten och rostfritt material. Det nya uteköket som tar din trädgårdsupplevelse till en helt ny nivå. Med fokus på hållbarhet och stil presenterar Ballingslöv detta kök som är designat för att vara perfekt för utomhusmiljöer året runt.

Utekökets design har hämtat inspiration från Ballingslövs befintliga koncept: System 45. System 45 är ett koncept för köksöar där lång- och kortsidor möts i ett gerat hörn. Detta ger ett modernt och avskalat intryck med få skarvar och snygga möten mellan lucka och frisida.

Det nya uteköket är utformat för att möta de krävande behoven hos dem som älskar att spendera tid utomhus och njuta av matlagning i friska luften. Ballingslöv tar utomhusköket till en helt ny nivå av bekvämlighet och design.

Uteköket har en stomme av syrafast stål (1.4404). Luckorna och bänkskivan består av materialet Dekton® som är ett UV-beständigt material och som står emot värme, repor och fläckar. Materialets egenskaper lämpar sig därför även i ett skandinaviskt utmanande utomhusklimat. Inuti köksön erbjuds rymliga utdragslådor samt rejäla hyllplan i perforerad rostfri plåt, även övriga komponenter är i aluminium eller rostfritt material. Utekökets yttre skal utgörs av det keramiska materialet Dekton® och går att få i de två utförandena Albarium (ljus) och Micron (mörk).

En av de främsta egenskaperna är det flexibla konceptet. Ballingslövs utekök erbjuds i hela 64 olika uppställningar för att täcka samtliga önskemål och behov. De olika modellerna av uteköket utgörs av varierande kombinationer av skåp i 60 cm bredd. Köket finns i två olika djup. Den djupare varianten är designad med en barlösning som möjliggör sociala sittplatser framför uteköket.

Det finns även tillbehör i form av ett överdrag tillverkat av ett 100% vattenavstötande UV-beständig kapellväv. Överdragen är figursydda för bästa passform och är anpassade efter bredd, djup samt grillens eventuella placering.

Välkommen ut och skapa fina minnen i våra köksmiljöer. Vi kallar det Vardagsglädje.

Ballingslöv Kitchen Outdoor är beställningsklart hos Ballingslövs återförsäljare fr.o.m vecka 6 2024.
Priset börjar från 102 000 kr.