Livsstilskonceptet myself & friends öppnar i Skärholmen

Den 25:e oktober slår myself & friends upp portarna till kedjans fjärde butik, belägen i Skärholmen. Livsstilskonceptet myself & friends riktar sig till den medvetna och modeintresserade kvinnan och erbjuder mode och accessoarer, skönhet och heminredning i en inspirerade butiksmiljö. - myself & friends är ett livsstilskoncept med fokus på mode, som erbjuder ett stilsäkert utvalt sortiment för den modeintresserade kvinnan och hennes vänner. Vi är mycket glada över att öppna vår fjärde butik och är säkra på att vi blir ett bra komplement till övrig handel i Skärholmen Centrum – en aktiv och växande ”shoppingstad” som vi ser fram emot att vara en del av, säger Maria Ahlestål, verksamhetsansvarig för myself & friends. myself & friends har en ambitiös expansionsplan och målet är att årligen öppna 8-10 butiker. Tidigare under 2007 har butiker öppnats i Väsby Centrum, Globen Shopping och Domino i Norrköping. Den fjärde butiken har ett attraktivt läge i Skärholmen Centrum. - Vi ser fram emot att möta kunderna i Skärholmen Centrum. Istället för att besöka flera butiker kan kunderna finna inspiration och vardagslyx i en och samma butik, säger Jessica Roos, butikschef i Skärholmen Centrum. Grunden i myself & friends sortiment är mode med WERA Stockholm och andra välkända klädmärken som DAY, Esprit Collection, Smirk och BZR. Mode kombineras med accessoarer, exempelvis väskor från DKNY och Ceannis, och heminredning. myself & friends öppnar i Skärholmen den 25:e oktober 2007 kl 10.00 För ytterligare information om myself & friends, kontakta: Maria Ahlestål, verksamhetsansvarig myself & friends, tel: +46 70 629 73 79 Om myself & friends Livsstilskonceptet myself & friends startade våren 2007 och har idag 4 butiker. Konceptet vänder sig till den medvetna, modeintresserade kvinnan och erbjuder mode och accessoarer, heminredning och skönhet. myself & friends ingår i Åhlénsgruppen. Den totala omsättningen för Åhlénsgruppen 2006 var cirka 5,5 miljarder kronor exklusiv moms. Bjarne Mumm är koncernchef och VD för Åhlénsgruppen, som ingår i Axel Johnson AB. Om Axel Johnson AB Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Novax, Servera, Svensk BevakningsTjänst samt delägda börsnoterade Axfood och Mekonomen. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson AB drygt 50 miljarder SEK och har omkring 17 000 anställda. www.axeljohnson.se