Bild på CEO från respektive bolag

Avy expanderar till Finland med 33 000 nya lägenheter genom partnerskap med Newsec

Avy, Nordens ledande leverantör av boendeplattformar, har ingått ett strategiskt partnerskap med Newsec Property Asset Management Finland. Samarbetet innebär att Avys boendeplattform med tillhörande tjänster införs i Newsec Finlands hyresgästportfölj, som omfattar 33 000 lägenheter

"Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete med Newsec. Vår plattform är utformad för att göra livet enklare för såväl hyresgäster som förvaltning. Sedan en tid tillbaka så har vi även förberett oss för expansion på nya marknader, och denna affär ligger i linje med detta." säger Joacim Gustafsson, VD för Avy.

"Med förnyelsen av varumärket Kodisto har vi redan uppdaterat vår hyresportal. Nu fokuserar vi på att utveckla den digitala boendeupplevelsen. Med hjälp av Avys boendeplattform kan vi erbjuda Kodistos boende en bredare uppsättning digitala tjänster och en ännu smidigare boendeupplevelse", säger Anna-Liisa Sarasoja, VD för Newsec Property Asset Management Finland.

Om Avy:

Avy är Nordens ledande leverantör av digitala plattformar för boendeupplevelser, med fokus på att göra livet enklare för människor som bor. Genom sin innovativa teknologi erbjuder Avy lösningar som förbättrar kommunikation, service och hållbarhet för hyresgäster. Avy betjänar över 350 000 hushåll i Norden.

Om Newsec:

Newsec erbjuder investerare, fastighetsägare och hyresgäster ett komplett utbud av tjänster inom fem affärsområden: Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Företaget grundades 1994 och har cirka 2 700 anställda i sju nordiska och baltiska marknader.

För mer information, vänligen kontakta:

Joacim Gustafsson

VD Avy Finans AB

joacim.gustafsson@avy.se

Anna-Liisa Sarasoja

Managing Director

Newsec Property Asset Management Finland

anna-liisa.sarasoja@newsec.fi

Boendeplattformen med hyresgästen i fokus – med enklare digitala processer för boendet kan fastighetsägare och förvaltare lägga grunden för kostnadseffektivisering, hållbarhet, nöjdare boende och affärsutveckling.

Henrik Svanqvist

Presskontakt Co-founder/ Affärsutveckling +46722050464