Avarn Security bevakar Malmö centralstation åt Jernhusen

Avarn Security bevakar Malmö centralstation åt Jernhusen

Från 1 april bevakar Avarn Security Malmö centralstation. I uppdraget ingår bland annat dygnet runt-bevakning med ordningsvakter.

– Vi är väldigt glada över förtroendet och ser fram emot att få vara med skapa en trygg och säker station för alla besökare. I och med detta uppdrag så har vi nu bevakningen på Jernhusens samtliga stationer i Sverige, säger Per Österborg, Key Account Manager på Avarn Security.

– Avarn Security är väl insatta i vårt arbetssätt och har det i fokus i sitt arbete. Vi arbetar utifrån ett begrepp som vi kallar ”Ordning och reda med hjärta”. Det handlar om att kombinera förebyggande åtgärder i den fysiska miljön med stödjande åtgärder av social karaktär för att skapa trygga stationer, säger Michael Englund, chef Säkerhet på Jernhusen.

Varje dag besöker fler än 55 000 personer Malmö centralstation. Arbetssättet ”Ordning & reda med hjärta” bygger på samarbete med relevanta samarbetspartners som samverkar och tar fram en gemensam lägesbild och analys, för att skapa en trygg och säker miljö.

Per Österborg, Key Account Manager, Avarn Security
E-post: per.osterborg@avarnsecurity.com