Ny säkerhetsskyddschef på Avarn Security

Ny säkerhetsskyddschef på Avarn Security

Georg Palmquist har tillträtt som säkerhetsskyddschef på Avarn Security. Han kommer närmast från Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, Region Stockholm, och har de senaste tre åren ansvarat för verksamhets- och säkerhetsskydd samt signalskydd.

Georg har även varit säkerhetschef på Danderyds sjukhus, och säkerhetschef, säkerhetsansvarig och informationssäkerhetssamordnare på S:t Eriks Ögonsjukhus.

– Det här är en fantastiskt rolig roll då Avarn Security är en viktig del av samhället och säkerhetsarbetet spänner över så många olika områden och skyddsvärden. Det finns till exempel ett tydligt nationellt perspektiv med Sveriges säkerhet och samhällsviktiga verksamheter i fokus. Vi har ju även totalförsvarsförmågan som byggs lokalt, regionalt och nationellt och som vilar på många av våra levererande områden, funktioner och tjänster, säger Georg Palmquist.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Georg till vårt team, och vi kommer att ha ett nära samarbete i och med min roll som säkerhetschef. Hans profil och gedigna erfarenhet från säkerhetsområdet är såklart en stor tillgång för oss på Avarn Security nu när vi fortsätter att växa och utvecklas, säger Mikael Högberg, operativ chef och säkerhetschef på Avarn Security.

Mikael Högberg, operativ chef och säkerhetschef på Avarn Security
Mejl: mikael.hogberg@avarnsecurity.com