​Bostadsbolaget Stångåstaden väljer Nokas

​Bostadsbolaget Stångåstaden väljer Nokas

Den 1 december startar Nokas nya uppdrag ”Stångåstadsjouren” åt Stångåstaden, som är Linköpings i särklass största fastighetsägare som äger och förvaltar fler än 18 500 lägenheter.

Nokas säkerhetsarbete bidrar till att skapa en trygg boendemiljö för Stångåstadens hyresgäster. Nokas ansvarar för fastighetsjour, trygghetsjour och tar emot felanmälan nattetid via den dygnet-runt-öppna larmcentralen. Nokas utför även systematiskt brandskyddsarbete och fungerar som anläggningsskötare av brandlarm och sprinkleranläggningar.

För att säkerställa snabb insats kommer en jourbil samt en bil för områdesbevakning att köra för uppdraget.

Albin Eklöf är distriktschef och avtalsansvarig på Stångåstaden:

- Vi arbetar aktivt med att skapa socialt hållbara bostadsområden, där goda relationer med våra kunder och hyresgäster är av största vikt. Stångåstaden vill bidra till utveckling i de områden där vi verkar, och vill erbjuda trygga och säkra boendemiljöer. Nokas har rätt profil och resurser för att kunna utveckla detta arbete tillsammans med oss.

Per Rydell, Nokas, platschef Linköping, tel 013-460 65 06
Albin Eklöf, Stångåstaden, distriktschef och avtalsansvarig, tel 013-20 86 45