Avarda och PostNord förbättrar köpupplevelsen med ny fraktwidget

Avarda och PostNord förbättrar köpupplevelsen med ny fraktwidget

PostNord har utvecklat ett tillägg till e-handelsplattformar, en så kallad widget, som kommer att förbättra köpupplevelsen i e-handelsbutiker och göra valet av leverans enkelt och effektivt. Widgeten erbjuder en sömlös integration mellan betalning och fraktval och gör det smidigare för e-handlare att boka frakt och skriva ut fraktetiketter.

Först ut att integreras med PostNords nya widget är Avarda Checkout som är kompatibel med 22 olika e-handelsplattformar inklusive populära e-handelslösningar som WooCommerce och Magento. Genom detta samarbete med bolaget Avarda, kan e-handlare nu dra nytta av en förbättrad betalnings- och leveransprocess som är både smidig och användarvänlig.

"Vi är stolta över att presentera denna nya lösning tillsammans med Avarda. Vår widget är ett steg framåt för att förbättra våra tjänster för kunder och partners," säger Ulf Sjöberg, produktägare inom Customer Solutions. "Med en enkel och smidig fraktväljare i Avarda Checkout och en sömlös koppling med Skicka Direkt Business, kan vi erbjuda unik flexibilitet och enkelhet för svenska e-handlare som skickar globalt, fortsätter Ulf.

Avardas CCO, Wilhelm Hyltén-Cavallius, uttrycker också entusiasm över samarbetet: “Att vara först ut med PostNords nya widget är en stor förmån för oss. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en förbättrad och mer integrerad köpupplevelse som kommer att gynna både dem och deras slutkunder", säger Avardas CCO, Wilhelm Hyltén-Cavallius

Den nya widgeten från PostNord är utformad för att vara enkel och tydlig att använda för både privata konsumenter och företagskunder. Den är enkel att integrera med olika plattformar och betallösningar och kan anpassas designmässigt vilket gör den till ett bra verktyg för plattformsägare som vill förbättra sina leveranslösningar och de e-handlarna som använder dessa lösningar.

"Vi är glada att vårt öppna API möjliggjort en smidig integration för PostNord, som byggt in sin widget direkt i vår checkout utan vår intervention. Detta visar på vår teknologis flexibilitet, som låter företag snabbt integrera sina lösningar för bättre användarupplevelse. Vårt öppna API för fraktcheckout hjälper partners att maximera effektiviteten och leverera moderna lösningar med minimal ansträngning", säger Avardas CCO, Wilhelm Hyltén-Cavallius.

Genom denna strategiska integration fortsätter PostNord och Avarda att driva innovation inom e-handel och logistik, och ser fram emot att gemensamt bidra till en bättre och mer effektiv köpupplevelse för kunderna.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Chief Commercial Officer:
wilhelm.hylten-cavallius@avarda.com
avarda.com

Om PostNord:
PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till hushåll och företag i Sverige och Danmark. Med våra expertteam och innovativa lösningar, gör vi vardagen enklare och smidigare för våra kunder.

ENGLISH

PostNord
has developed an addition to e-commerce platforms, a so-called widget, which will enhance the shopping experience in online stores and make the delivery choice simple and efficient. The widget offers seamless integration between payment and shipping options, making it easier for online retailers to book shipping and print shipping labels.

The first to integrate with PostNord's new widget is Avarda Checkout, which is compatible with 22 different e-commerce platforms, including popular solutions like WooCommerce and Magento. Through this collaboration with Avarda, online retailers can now benefit from an improved payment and delivery process that is both smooth and user-friendly.

"We are proud to present this new solution together with Avarda. Our widget is a step forward in improving our services for customers and partners," says Ulf Sjöberg, Product Owner within Customer Solutions. "With a simple and smooth shipping selector in Avarda Checkout and seamless integration with Skicka Direkt Business, we can offer unique flexibility and simplicity for Swedish online retailers who ship globally," Ulf continues.

Avarda's CCO, Wilhelm Hyltén-Cavallius, also expresses enthusiasm about the collaboration: "Being the first to launch PostNord's new widget is a great advantage for us. We look forward to offering our customers an improved and more integrated shopping experience that will benefit both them and their end customers", says Wilhelm Hyltén-Cavallius.

PostNord's new widget is designed to be simple and clear to use for both private consumers and business customers. It is easy to integrate with different platforms and payment solutions and can be customized in terms of design, making it a great tool for platform owners looking to improve their delivery solutions and for the online retailers who use these solutions.

"We are pleased that our open API enabled a smooth integration for PostNord, embedding their widget directly into our checkout without our intervention. This shows our technology's flexibility, allowing companies to quickly integrate their solutions for a better user experience. Our open API for shipping checkout helps partners maximize efficiency and deliver modern solutions with minimal effort," says Avarda's CCO, Wilhelm Hyltén-Cavallius.

Through this strategic integration, PostNord and Avarda continue to drive innovation in e-commerce and logistics and look forward to jointly contributing to a better and more efficient shopping experience for customers.

Kategorier

Avarda is a prominent player in payment solutions for e-commerce in the Nordic region. By providing white label payments and focusing on allowing e-retailers to own their entire customer journey, Avarda has quickly established itself as a reliable partner for major e-commerce players in the region.

Samira Karlsson

Presskontakt Marketing Manager

Avarda – We blend in. You stand out.

Our offices are located in Stockholm (HQ), Borås, Oslo, Helsingfors.
Number of employees: 100+

Avarda