Nylansering av Audi.se

Ny design, tydligare struktur och ännu mer Audi information ger Audi.se ett ytterligare lyft. En omfattande, och löpande uppdaterad, hemsida står nu till besökarnas tjänst. Den nya hemsidan är utvecklad med kundnyttan i fokus. Besökare på nya Audi.se kan se fram emot mer nyttig Audi information på ett lättillgängligt sätt. En tydligare indelning av innehållet med förbättrade menyfunktioner ska göra det enklare för besökarna att navigera sig på den innehållsrika sidan. Även den grafiska formen har fått ett lyft med ett mer dynamiskt och beskrivande bildspråk. – Innehållsmässigt har vi byggt ut sidan för att kunna ge våra besökare ännu mer information om märket, modellerna och våra aktiviteter. Vi vet att många av våra kunder är intresserade av att veta mer om historien bakom Audi och våra tekniska försprång, säger Jonas Karlsson, marknadskoordinator på Audi Sverige. Intresserade besökare kan nu få sitt lystmäte mättat med bland annat ett omfattande lexikon där Audis tekniska innovationer beskrivs och förklaras. Även historiken bakom märket Audi, dess utveckling och filosofi, presenteras grundligt. Under varje modell är det i tillägg möjligt att få 360 graders visningsläge av såväl bilens exteriör som interiör för att få en så autentisk känsla för bilen som möjligt. Här kan besökaren välja såväl önskad färg som fälg till sin bil. Den nya plattformen samlar all Audi information under ett tak och rymmer nu även ett dynamiskt arkiv med pressreleaser och nyheter. I tillägg har bildarkivet byggts ut för att öka valmöjligheterna vid nedladdning av bilder och skärmsläckare till både dator och mobil. AudiSport.nu som tidigare var en egen hemsida finns nu integrerad på Audi.se. Här hittar besökarna de senaste motornyheterna med fakta om tävlingsgrenar och regler. Även hemsidorna för AudiKortet samt Audi Forum Stockholm finns nu på samma plattform. Den nya layouten med sin tydliga struktur känns igen från den tyska Audi.de. – Målsättningen med nya Audi.se är att ge besökarna en levande sida, säger Jonas Karlsson. Informationen på sidan uppdateras löpande och tydligt. På Audi.se är det även möjligt att prenumerera på Audis nyhetsmail, pressmeddelanden samt att få information om Audis events, aktiviteter och sponsorarrangemang runt om i Sverige. Audi.se har ca 180 000 unika besökare varje månad. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2005 såldes mer än 829 000 nya Audi-bilar i världen. Audi omsätter nära 27 miljarder euro och har 52 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Svenska Volkswagen AB. För ytterligare information, kontakta: Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, tel 08-553 865 35 eller 070-766 65 35.