Mattias Ekström är förkyld!

DTM: Mattias Ekström har dragit på sig en förkylning. Och det är goda nyheter inför helgens DTM-race på Eurospeedway Lausitz. - Mattias har varit förkyld tre år i rad på denna bana och har då placerat sig topp tre. I år är han förkyld igen så vi ser det som ett gott omen, säger pressansvarige för Abt-teamet, Mark Schneider. För tre veckor sen vann Mattias Ekström i stor stil i italienska Adria. Under tiden efter racet har det varit ett lite lugnare tempo än vanligt för både förare, mekaniker och administrativ personal. Då får man möjlighet att slappna av och återhämta sig. Mattias slappnade av och blev förkyld. - Jag fick en förkylning som har suttit i ett tag nu men jag är taggad och kommer göra mitt bästa för att hålla de andra bakom mig, säger Ekström. Med tre Audiförare på topp fem i mästerskapet så försöker hela teamet blicka framåt och jobba för att kunna få de högsta placeringar i ägo. - Efter framgångarna i Adria så är både teamet och jag sugna på att få ännu en lyckad helg och kunna ta ledningen i mästerskapet, för det är ju det som vi jobbar för, säger Mattias Ekström. Så ta i trä och kasta lite salt över axel så får vi hoppas att vi ännu en gång får se Mattias högst upp på pallen och förhoppningsvis följd av andra Audiförare. Martin Tomczyk har fått bra fart på körningen och är en potentiell kandidat till pallplacering. TV-tider SVT 24 söndag 6 juni 19.00 1 timme SVT 2 måndag 7 juni 22.30 30 min SVT 2 tisdag 9 juni 15.55 repris 30 min SVT 2 lördag 12 juni 12.00 repris 30 min Ställningen, förarmästerskapet DTM 1 Christijan Albers, Mercedes, 26p 2 Mattias Ekström, Audi, 24p 3 Gary Paffett, Mercedes, 15p 4 Martin Tomczyk, Audi, 11p 5 Tom Kristensen, Audi, 10p Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas. Klicka här. Läs mer om Audi på Audi.se. Läs mer om Audi Motorsport på AudiSport.nu. För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige. E-mail marcus.thomasfolk@audi.se Tel +46 (0)8 553 896 57 Mobil +46 (0)70 358 96 57