Inför DTM Zandvoort: Dubbelseger för Audi och Mattias igen?

När det är fyra tävlingar kvar så leder Audiföraren Mattias Ekström mästerskapet i DTM med en poäng före konkurrenten Gary Paffett. När han och Audistallet drar till sandstranden i helgen – där Zandvoort-banan i Holland ligger – är det inte för att sola utan för att behålla och utöka den ledningen. De två unga toppförarna i DTM-serien, Paffett och Ekström, har bytt plats i mästerskapet ett par gånger och är båda hungriga på att vinna, vilket garanterar en bra show för publiken och hårda race. - Det är jättetufft motstånd och man måste ha lite tur blandat med mycket skicklighet för att lyckas vinna, eller över huvud taget komma på pallen, säger Ekström. Det är femte gången som DTM besöker sandstrandsbanan Zandvoort i Holland. Audi hoppas att med Mattias Ekström i spetsen upprepa sina tidigare framgångar i tävlingen. Förra året ordnade Mattias Ekström och Martin Tomczyk en dubbelseger när de blev etta och tvåa, Mattias själv har ett bra facit på denna bana med två segrar och en tredjeplats. - Det är en bana som jag gillar och har lyckats väldigt bra på. Det har blivit lite som en hemmabana för mig och jag ser fram emot att få köra där i helgen, säger Ekström. För publiken är denna banas placering mycket trevlig då den ligger vid kusten och en lång sandstrand där man kan passa på att njuta mellan kval och tävling. På söndag kommer det att avverkas 36 varv på den 4,307 km långa banan bland sanddynerna. Räkna med spännande och tuff racing och ett högt tempo – och förhoppningsvis en Ekström högst upp på pallen. Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas på www.audisport.nu Läs mer om Audi på www.audi.se. Läs mer om Audi Motorsport på www.audisport.nu. För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige. E-mail marcus.thomasfolk@audi.se Tel +46 (0)8 553 896 57 Mobil +46 (0)70 358 96 57