Audi.se - en helt ny upplevelse

Audi lanserade nyligen en från grunden ny hemsida där den grafiska layouten är enligt Audis nya riktlinjer för design och kommunikation. Med en navigeringsstruktur som bygger på större bilder, filmer och mindre text, får besökaren nu en helt ny upplevelse.

Den nya hemsidan är inte bara estetiskt sett ett stort steg framåt, den är även mer användarvänlig och informationen på sajten är hela tiden den senaste. Tack vare att mycket av produktinformationen är kopplad till bilkonfiguratorn och Audis säljsystem, är fakta om tekniska data och priser alltid uppdaterade. Den nya hemsidan använder även ett antal applikationer som hjälper besökaren att lätt, snabbt och på ett roligt sätt hitta en bil som passar dennes önskemål och behov.

Självklart presenteras samtliga modeller och varianter i Audis ständigt växande modellprogram och på nya Audi.se kan det kompletta utbudet (i dag hela 36 modeller) beskådas på en enda sida. Med hjälp av det så kallade prisspannet kan man enkelt ställa in vilket prisintervall man vill titta närmare på. För den som är osäker på vilken modell han eller hon är mest intresserad av är det nu ännu lättare att göra jämförelser mellan olika modeller och motorer. Det har dessutom blivit ännu enklare att se vad som är standard på respektive modell och vad som är tillval på ett lättöverskådligt och samtidigt detaljerat sätt.

Under samtliga modellsidor finns även en ny avdelning - teknik. Här kan besökaren läsa mer om tekniska lösningar som erbjuds till respektive modell och vissa illustreras även av rörliga bilder som visar hur tillvalet fungerar. Under rubriken effektivitet kan besökaren även få mer information om bränslebesparande åtgärder på den aktuella modellen.

Audi.se innehåller liksom tidigare ett komplett lexikon men en nyhet är att det nu har en aktiv funktion där ord i en text - om det finns förklarat i lexikonet - är understruket och klickbart för en omedelbar beskrivning.

Välkommen att besöka www.audi.se för en ny upplevelse.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2008 såldes mer än 1 003 000 nya Audi-bilar över hela världen. Audi omsatte under 2008 mer än 34,2 miljarder euro och hade över 57 500 medarbetare. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB. 2009 firar Audi 100 år av försprång.

För ytterligare information, kontakta: Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 35 eller 070-766 65 35.