Scandinavian Music & Design Auctions ansluter till Auctionet!

Scandinavian Music & Design Auctions ansluter till Auctionet!

Auctionet tar ytterligare en del av marknaden när Scandinavian Music & Design Auctions ansluter som det första auktionshuset helt inriktat på musikinstrument. Det blir en rivstart med flera mycket eftersökta elgitarrer som redan nu går att bjuda på. Bland dessa utmärker sig en Fender Stratocaster -67 med sunburst finish samt en Gibson Les Paul de Luxe -73, en modell som det året endast tillverkades i 179 exemplar. Dessa båda godbitar presenteras nu tillsammans med ytterligare åtråvärda samlarobjekt.

Leif Lundbäck, VD för Scandinavian Music & Design Auctions, tror att framtiden blir ljus:

"Som Sveriges främsta gitarrmäklare ser vi mycket fram emot samarbetet med Auctionet. Vi räknar med att kunna möta en ny stor publik och erbjuda nya kunder vårt stora utbud av instrument."

Auctionet har sedan tidigare god erfarenhet av att sälja högklassiga instrument. Inte minst elgitarrer. I november förra året såldes exempelvis en Gibson Les Paul Gold Top för drygt 390 000 SEK inklusive avgifter. Tom Österman, head of sales och själv gammal trummis, är övertygad om att Scandinavian Music & Design Auctions kommer att göra succé:

"Det finns en enorm efterfrågan på högkvalitativa instrument världen över och jag ser att vi kan möta den med vårt stora kundregister. Personligen tycker jag att det blir särskilt kul att se lite snygga gitarrer och trumset på sidan."

Scandinavian Music & Design Auctions har lång erfarenhet av att sälja dyrbara instrument men Leif Lundbäck tror att Auctionet som kanal kan utveckla verksamheten:

"Denna typ av auktionsförfarande är nytt i Sverige när det kommer till instrument och jag tror att det kommer att gynna både köpare och säljare."

De första instrumenten ligger redan ute till försäljning och ni hittar dem här: