Albumet "Nothing to Hide" - NOCEAN's kaxiga debut

NOCEAN har figurerat några år på den svenska hårdrockscenen och har slitigt på bra med gig runtom i vårt avlånga land. I vår åker de på sina första Europa gigs med ett rykande färskt album i bagaget.

Resan började med att NOCEAN tecknade managementkontrakt med Attitude Mgmt i Stockholm och varumärket började finslipas på direkt. När mycket arbete var avklarat så erbjöds NOCEAN ett skivkontrakt för ett fullängdsalbum hos systerbolaget ATTITUDE RECORDINGS.

Blandningen av både 70-tals och 80-tals riff och melodislingor och en sångröst som sticker ut med ett brett register är något som verkligen briljerar på detta debutalbum. Radiostationen DistFM spelar redan singeln "Diamond in the Rough" och fler låtar finns att hämta via musikportalen hos Sveriges Radio. Kontakta oss för recensioner, intervjuer eller filer för att spelas på radio.

Albumet är inspelat i Studio Gröndahl i Stockholm, inspelningstekniker och mixat av Benjamin Nyman på Nyman Audio. Assisterande inspelningstekniker/Tape op är Anton Forsberg och mastring av Svante Forsbäck, Chartmakers Mastering. Album artwork av Hombre Productions Inc. i Linköping.

• Musik

• nocean

ATTITUDE jobbar för svenska rockartister med visionen att de ska kunna leva på sin musik som yrke. Vi hjälper artisen med strategier och etablerar artisten på den svenska och den internationella marknaden.

ATTITUDE work with swedish rock artists. Our mission is to provide for successful and prosperous artists to the international market. We therefor only work with artists who have the potential, they are very skilled musicians with an unique frontman personality or unique voice.

Debutalbumet "Nothing to Hide" - NOCEAN - Vinyl, CD & Rykande färsk Musikvideo

NOCEAN är bandet som har utvecklats enormt under de senaste 2 åren som varumärket har finputsats på hos Attitude, först via managementkontrakt och sedan ett år tillbaka som signade för skivkontrakt.
NOCEAN är en artist som berör, det visar de recensioner och topp betyg som haglar in ifrån Tyskland där ett skarpt PR pådrag genomförs via Gordeon Music PR i Berlin.
Produkterna Vinyl och CD di