Atria lanserar blogg på forum.atria.se

Atria lanserar blogg på forum.atria.se

Under mars har Atria Scandinavia startat ett nytt interaktivt forum med blogg för att berätta om sina varumärken och hur de arbetar med ansvarsfull livsmedelsproduktion. Förutom bloggen kommer Atria att berätta om aktuella projekt som är kopplade till Atrias Handprint program, ett program för ansvarsfullt företagande som lanserades hösten 2010.

- För oss på Atria är det viktigt att ha en öppen dialog med olika målgrupper. Vi vill visa och berätta om hur vi arbetar med  mat. I vårt nystartade forum bloggar vi dels om våra produkter och tips och idéer kring mat, men också om viktiga ansvarsfrågor som rör vårt företag, säger Anna Schreil Produktutvecklingsdirektör på Atria Scandinavia.

För mer information kontakta:
Anna Schreil, Produktutvecklingsdirektör, Tfn: 070-330 82 10 anna.schreil@atria.se
Sara Andersson, Kommunikationschef, Tfn: 070-685 08 66, sara.andersson@atria.se

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Arbogapastej. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.