LKQ,s hållbarhetsrapport

LKQ inser vikten av att mäta vår fulla påverkan av växthusgaser och se till att vi agerar hållbart. Det är därför vi har vidtagit åtgärder för att förstärka våra ansträngningar för att identifiera, mäta och minska dessa aktiviteter under de närmaste åren. Mer allmänt har ESG-överväganden (Environmental, Social, Governance) varit kärnan i LKQ:s affärsstrategi när vi arbetar för en mer hållbar, rättvis och inkluderande värld.

För att se mer om de aktiva steg vi tar för att stärka de samhällen där vi bor och
arbetar över hela världen, kan du läsa vår senaste hållbarhetsrapport: https://lnkd.in/gvDMCSXU

#energytransition #carbonreduction #sustainability #ESG #LKQproud #KeepingYouMoving

• sustainability
  • hållbarutveckling
  • återvinning
  • lkq

Atracco Group AB

Atracco Group ingår i LKQ Corporation som är en ledande leverantör av alternativa och specialdetaljer för att reparera och förbättra bilar och andra fordon. LKQ har verksamhet i Nordamerika, Europa och Taiwan. LKQ erbjuder sina kunder ett brett sortiment av reservdelar, utrustning och förbrukningsmaterial för att reparera bilar, lastbilar och fritidsfordon.

Vi är en ledande aktör inom demontering, återvinning och renovering av OEM-delar till bilar.

Vi är ca 400 st anställda i Sverige och 300 st i övriga länder.

Atracco återanvänder elbilsbatterier – “en stor tjänst för miljön”

Nordens största bildemonteringsföretag, Atracco, har länge haft en uttalad ambition att ta tillvara på så många begagnade bildelar som möjligt. Idag är batterierna från elbilar en av de största utmaningarna och Atracco arbetar ständigt med att återanvända dessa vid demontering och att bidra till cirkularitet.