Litium tar Ateles till Microsoftvärlden

Ateles har tecknat ett partneravtal med Litium, produktleverantör för e-handel, webb och produkthantering. Företagen har också tagit fram en strategi på hur de ska växa tillsammans.

Det har blivit en perfekt match mellan Ateles och Litium.

-       Ateles har ett gott renommé, goda referenser och en bra historik sedan många år med kunskap och erfarenheter inom e-handel. De är seriösa och har en plan för hur de ska utvecklas. Där kan vi komplettera med våra produkter på ett bra sätt. Det stämmer riktigt bra mellan oss, säger Mathias Bransmo, partneransvarig Litium.

Litium har produkterna och Ateles e-handelslösningen. En del av samarbetet kommer att riktas mot Norge, där båda bolagen har kunder och gärna vill växa.

-       Vi har ett antal gemensamma prospects som vi bearbetar, och det tar nog inte lång tid innan det första uppdraget kommer, menar Mathias Bransmo.

För Ateles innebär samarbetet en stor investering att ta in en ny plattform i portföljen, med utbildning för personalen för att lära känna Litium lika väl som de tidigare plattformarna. Men också stora möjligheter.

-       Vi kommer åt ett sortiment av marknaden där vi inte varit tidigare, Microsoft-världen, i och med att Litiums plattform är byggd på .Net. Litium har en stark plattform och våra förväntningar är att vi tillsammans ska få nöjda kunder som kan utveckla sin e-handel på bästa sätt, säger Mats Lundström, vd Ateles.

Mats Lundström, vd Ateles, +46 709 57 53 24, mats.lundstrom@ateles.se

Mathias Bransmo, partneransvarig Litium, +46 70 788 551 80, mathias.bransmo@litium.se

Ateles utvecklar affärsdrivande e-handelslösningar till företag som vill göra bättre affärer via nätet. Vi är övertygade om att smart e-handel ger stabil framgång. Vi har verksamhet i Sverige och Norge.
Läs mer på www.ateles.se

Om Litium
Litium Affärskommunikation AB grundades 1998. Sedan dess har vi hjälpt över 700 kunder att få nya affärer på webben genom våra ledande produkter Litium Studio och Litium Scensum. Idag är vi 75 engagerade medarbetare på kontoren i Jönköping, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Shanghai och Lviv.
Läs mer på www.litium.se

• plattform