Oxgården

Astrid Lindgrens Vimmerby fastigheter AB köper Oxgården i Vimmerby AB

I dag står det klart att Astrid Lindgrens Vimmerby fastigheter AB köper boendeanläggningen Oxgården av Staffan Samuelson. Fastigheten kommer att arrenderas av Astrid Lindgrens Vimmerby AB och övertagandet av verksamheten kommer ske från och med vecka 45.

Oxgården stod klar för 2004, och verksamheten omfattar idag 45 hus med över 330 bäddar och en restaurang.

- Jag och min familj har byggt upp, utvecklat och drivit Oxgården i Vimmerby AB under tjugo år, och nu är det dags för någon annan att ta över. Det känns jättebra att det är just Astrid Lindgrens fastigheter AB som köper Oxgården, då jag vet att de kommer förvalta vår grundidé på ett bra sätt – säger Staffan Samuelson.

- Genom köpet av Oxgården ökar vi vårt boendeutbud året om, samt knyter samman våra besöksmål Astrid Lindgrens Näs och Astrid Lindgrens Värld som en del i vår långsiktiga strategi – säger Jocke Johansson, vd Astrid Lindgrens Vimmerby AB.

Om Oxgården i Vimmerby AB
    Oxgården är byggd på marken som en gång i tiden tillhörde Prästgårdsarrendet på Näs.

Om Astrid Lindgrens Vimmerby fastigheter AB
    Astrid Lindgrens Vimmerby fastigheter AB är ett systerföretag till Astrid Lindgrens Vimmerby AB och ingår i koncernen Astrid Lindgren Förvaltning AB.

Astrid Lindgrens Vimmerby Aktiebolag, driver två besöksmål för både stora och små Astrid Lindgren-fans. I Astrid Lindgrens Värld kan du möta Astrids berättelser och karaktärerna från böckerna och filmerna –och på Astrid Lindgrens Näs kan du fördjupa din kunskap om Astrid Lindgrens liv och gärning.

Staffan Samuelson

Oxgården i Vimmerby AB 0709850957